Auto radio

Niels83

Forumguru
Hallo,

Ik heb in mijn faab een dance radio zitten radio, de aux werkt niet.

ik vind nergens een handleiding voor de radio. Ik heb wel een aux aansluiting in het midden console en ik kan het ook vinden in het menu van de radio maar hij doet niks.

Nu denk ik dat het in de draad zit, iemand enig idee hoe die aux is aangesloten in de radio?

Verder overweeg ik om zo'n chinese vw look a like te bestellen. Dit ivm navigatie, maar ook hoop ik muziek van mijn telefoon via bluetooth te kunnen verbinden. Hoe zijn de ervaringen met deze dingen?

gbbosma

Forumguru
Beste @Niels83.
Over de Chinese radio's lopen de meningen hier op het forum sterk uit één.
Zelf heb ik wel een Chinees. Nu al meer dan drie jaar. Kan je vertellen dat deze radio mij heel goed voldoet.
Gebruik hem dan ook dagelijks met veel plezier. Heb in het verleden hier een stukje op het forum gezet over mijn ervaring. http://www.skodaforum.nl/forum/i/ra...r-radio-navigatie-multimedia-rns.19726/page-2
Tegenwoordig zijn ze nog uitgebrijder met meer functies, oa WiFi, CarPlay enz. Deze radio's zijn er al vanaf zo'n 130€tot 400€ bij mijn neef Ali.;)(Aliexpress). Wat ik een groot voordeel vind van de Chinese radio's Is dat mocht je nieuwe navigatie kaarten willen, ze goedkoop via Mp te verkrijgen zijn. Maar ook een achteruitrijcamera of dvd schermen makkelijk en ook weer goedkoop aan te sluiten zijn. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag.
Hier een linkje: https://nl.aliexpress.com/wholesale...e_id=AS_20170107053408&SearchText=skoda+radio

Groet

Gerard.

Rallye

Forumguru
Misschien kun je uitleggen wat je al hebt geprobeerd met de Aux; "hij doet niks" geeft geen handvaten voor een oplossing. Kun je de Aux niet kiezen, krijge je geen geluid als je er een mp3-speler (met het geluid aan) op aansluit?

Bij mijn Stream (Octavia II PFL) ging de Aux-draad gewoon naar de radio.

EdK

Forumguru
Was het niet zo dat je voor die aansluiting van de AUX een speciaal kabeltje moest aanschaffen bij de dealer ?

Niels83

Forumguru
Misschien kun je uitleggen wat je al hebt geprobeerd met de Aux; "hij doet niks" geeft geen handvaten voor een oplossing. Kun je de Aux niet kiezen, krijge je geen geluid als je er een mp3-speler (met het geluid aan) op aansluit?

Bij mijn Stream (Octavia II PFL) ging de Aux-draad gewoon naar de radio.

De dance heeft de aux achterin zitten. Bij mijn handrem zit de stekker. Als ik daar mijn telefoon op aansluit en zet de radio op aux dan geeft hij wel een korte piep maar het blijft verder stil.

Als ik een hansleiding zou hebben zou ik kunnen zien of er achterop de dance ook een aux ingang zit of dat hij ergens in de canbus is geknoopt. In het eerste geval kan ik gewoon een nieuwe kabel proberen.

Niels83

Forumguru
Ga nog even kijken of die aux werkt. Zo niet koop ik een andere parrot. 1 met muziek mogelijkheid.

Bovenaan Onderaan