Auto schokt

Blackokkie2

Forumguru
Heren technici, Ik heb het volgende probleem, de auto schokt af en toe bij gasgeven en soms ook bij stilstand, echter de motor loopt wel mooi rond en trekt ook goed.

Mijn vermoeden is of een aandrijfas of wellicht de koppeling, maar de auto schakelt wel goed.
Iemand van jullie een idee?

Bvd. Mark.

EdK

Forumguru
Ik heb daar wel aan gedacht hoor, maar dan moet er serieus geld bij en dat zou ik dan moeten lenen.

Kijk ik kan niet in je beurs en bankrekening kijken en dat wil ik ook niet.
Maar soms is afscheid nemen van de geliefde bestaande wagen een betere beslissing dan telkens maar repareren.

Ik heb ooit het gehad met een motorfiets, die werd gewoon slecht maar had ook niet het juiste aantal guldens op mijn rekening of sok.
Maar doorrijden hield in dat ik minimaal een 3000 gulden aan onderhoud zou krijgen, dus dan ga je rekenen en bleek het uiteindelijk goedkoper te zijn om 4000 gulden te lenen en dan nieuw aan te schaffen , alleen omdat dit uiteindelijk goedkoper was.

Maar mijn beurs liet dit dan ook toe om het zo te doen !
En zoals ik al zei ik kan niet in jouw financieele situatie kijken en wil dit ook niet !

Joske

Forumguru
Misschien toch de motorsteunen eens nakijken Mark?

Maar voor de rest, rijdt ie eigenlijk nog goed? niet? :)

Blackokkie2

Forumguru
Ja hij rijdt zeer goed, ik zie ook geen schokkerig gedrag van de toerenteller. Het lijkt er op dat het vermogen van de motor schokkend doorgegeven wordt aan de aandrijving

Cordoba

Forumguru
Motorsteunen kan, maar het kan ook wat anders in de aandrijflijn zijn. Motorsteunen: als je stilstaat en je geeft flink gas, en laat het weer los, kantelt de motor dan abnormaal ver (gaat vaak gepaard met een 'boink'), en als je stilstaat (en motor ook) kun je de motor dan makkelijk bewegen in zijn bevestiging?

Ik zit ook aan de koppeling te denken als mogelijke oorzaak.

Blackokkie2

Forumguru
Wat ontwikkelingen verder, auto ging ook af en toe iets inhouden en dus andere verdachte. Vandaag even bij de garage geweest en waarschijnlijk iets met de injectie. Als het meevalt de injectorkabel anders een injector.

ertromp

Forumguru
Maar al wel weer wat verder in de diagnose dus
Hopelijk vallen reparatie en bijbehorende kosten mee

CDK

Forumguru
Succes er mee Mark :thumbsup: Als je er geen vertrouwen meer in hebt en je denkt serieus aan een Citigo dan is een Skoda Abonnement wellicht een optie voor je?

Bovenaan Onderaan