Auto sluiten met benzineklep open...

amukar

Lid
... daar moet je mee oppassen. Mijn eerste Octavia had een dashboard knop om de benzineklep te openen, maar de nieuwe heeft dat niet meer. De klep wordt gewoon vergrendeld als je je auto sluit. Je opent hem met de hand.
Wat merk ik nu: bij het tanken sluit ik toevallig de auto, met de klep nog open, maar dan kan die niet meer dicht, omdat een plastic pin geactiveerd is in de vulopening. Bij het openen van de auto met de AB, is er geen probleem meer; maar je moet de klep volgens mij niet dicht rammen als die pen er zit: dan kan het volgens mij goed fout gaan. /( /-/

Falcon

Donateur
Waarom zou je je auto op slot doen, op het moment dat je uitstapt en gaat tanken. Dat doe je toch pas als je naar de kassa gaat?

FredV

Banned
doe ik ook altijd als ik naar de kassa loop, dan gaat de auto op slot , als ik alleen ben iig.

amukar

Lid
Wel, ik kies een pomp waar je de lans in de vulopening kan laten zitten. Dan moet er wel zo'n klemmetje in het pistool zitten - dat is heel vaak niet het geval - en daarmee kan je dan de auto voltanken zonder dat je moet blijven drukken. Dat geeft mij de gelegenheid om even iets anders te gaan doen. Bijvoorbeeld een broodje bestellen of zo.
In een andere situatie wil ik met de AB de raampjes alvast goed sluiten, zodat ik dat niet vergeet wanneer ik naar binnen loop in de shop.

ppaddo

Lid
Bij mijn huidige Leon II is dat ook zo. 1 keer drukken op de afstandsbediening en 'alles' gaat op slot, 2 keer 'op slot' drukken en de tankdop is ontgrendeld. Fijn om te horen dat deze redelijk nutteloze optie ook op mijn volgende auto zit.,

pfft nog 3 maanden wachten!

Spaced

Senior Member
@amukar: In Nederland zijn die pinnetjes verboden. Ik rag altijd mn telefoon dr tussen. Toch mooi doortanken. Blijf er wel altijd bijstaan :)

Ik snap inderdaad niet zo goed waarom die handmatige (ont)-grendeling is verruild voor de huidige situatie.

@spaced

Daar zou ik graag een foto van willen zien hoe jij die telefoon erzo tussen krijgt....:super::super:

hemi24

Forumguru
@Spaced: zijn de pinnetjes verboden?!? Laatst nog bij een Shell pomp in NL getankt waar dit nog gewoon werkte, kan allen niet meer zo herinneren waar het was...

Mistraller

Senior Member
Dat vind ik ook een raar verhaal inderdaad, ik kom regelmatig pompen tegen waar het officiële pinnetje er keurig in zit. Bron van dat verbod?

Spaced

Senior Member
@Roforce: Hendel dichtknijpen, telefoon d'r tussen; niks ingewikkelds aan.

@Rest: Ik dacht dat het verbod de reden was dat je ze bijna nergens meer terugzag. Kan me in ieder geval geen pomp meer heugen waar ik ze wel heb gezien.

@deusjevo: Die statische elektriciteit zal je vast ook wel hebben als ik m'n telefoon los in m'n hand houd.

amukar

Lid
In Vlaanderen zijn die blokkeer-pinnen ook een zeldzaamheid. Die dingen zijn nochtans perfect veilig. De terugloopbeveiliging werkt heel gevoelig. Jammer dat dit stukje gebruiksgemak ons niet meer gegund wordt. :(

Bovenaan Onderaan