Auto start niet meer, airbag fault.

Spartacus

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een skoda octavia uit 2009.
Zojuist de auto helemaal gepoetst van binnen. Ben blijkbaar iets te enthousiast geweest. Krijg nu de melding airbag fault, braken workshop fault, esp fault en de auto wil niet meer starten. Tevens zegt die low battery. Misschien heb ik iets geraakt of ingedrukt Maar ik zou niet weten wat. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt..

Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Forumguru
@Spartacus > Voorstoelen gedemonteerd en stekkers aan de onderzijde van de stoel(en) losgehaald? Zonder de accu van te voren los te koppelen zorgt dit voor de airbag foutmelding.
Of misschien 'n stekker geraakt aan de onderzijde van één van de stoelen....

Spartacus

Nieuw lid
Heb de stekkertjes gecontroleerd en zitten er nog goed. Ben nu de accu aan het opladen. Kijken of die het straks doet. Maar lijkt me wel raar dat als je accu leeg is die meldingen krijgt...

JPs_OC2

Forumguru
Opgeladen accu doet vaak wonderen ;). Weet alleen uit eigen ervaring dat 'n airbag melding in de regel niet vanzelf verdwijnt, dat is alleen via VCDS te resetten.

Een soortgelijk probleem bij mijn Octavia combi 1.4 TSI van 2009. Na een korte rit wilde de motor niet meer starten. De dashboardlampjes knipperden tijdens het starten, maar verder niet. Na korte tijd de mededeling "airbag fault".
Door een kennis auto laten opslepen. Zonder stuur- en rembekrachtiging is dat oppassen!
Op dit forum de suggestie gelezen, dat het aan de accu zou kunnen liggen. Deze aan de oplader gehangen, maar het probleem bleef. Accu getest: "very weak". Leverde ook maar 10.4 Volt en dat is een beetje weinig.
Nieuwe accu besteld; de oude was nog originele montage van 9 jaar oud.
Met de nieuwe accu was het starten en lopen. Maar er bleef een onbekend oranje controlelampje branden. Opgezocht waarvoor dit was: betrof de stuurbekrachtiging. Gedacht: "Die is door het opslepen misschien een beetje ontregeld".
En jawel, binnen 50 meter ging ook deze uit en was alles in orde.

Bovenaan Onderaan