Wij hebben twee weken geleden op advies van de garage de schokdempers vervangen omdat dit de rijkwaliteit zou verbeteren. Misschien een leuk verkooppraatje, maja. Ik heb de auto zonder mankementen naar de garage gebracht maar toen ik hem weer ophaalde merkte ik dat hij anders reed, en niet in de positieve zin. Sinds het vervangen van de schokdempers geeft de auto in de lage toeren (Diesel) onder de 2000 toeren een hele vervelende trilling, alsof ik in een te hoge versnelling rijdt. Boven de 2000 toeren is de trilling niet te merken waardoor het dus ook niet voor de hand ligt dat het aan de wielophanging ligt. Ook stationair loopt de auto goed. Voor het vervangen van de schokdempers was dit probleem er niet, daarna wel, maar als het aan de wielophanging of het balanceren had gelegen zou ik de trilling ook in de hoge toeren moeten ervaren volgens mij.
Ik kan ermee rijden maar niet erg zuinig. Op 70/80km wegen moet ik nu in z'n 4 rijden ipv in z'n 5 en in de woonwijk in z'n 2 ipv in z'n 3. De Greenline stikker kan er dus wel af...
Ik ben ermee terug gegaan naar de garage en ze hebben gedacht dat het mogelijk aan de verstuivers zou kunnen liggen. Die gaven namelijk een vreemde waarde aan. Deze zijn daarom alle drie getest maar kwamen met vlag en wimpel door de test. Dat was het dus niet (maar koste me wel weer €200,- extra. Zuur...)
De garage heeft op dit moment geen idee waar het wel aan kan liggen. Ze erkennen het probleem wel maar weten dus niet wat de oplossing is. Vandaar dat ik dus een "second opinion" wil hebben.
Herken je dit probleem misschien? Wat zou het mogelijk kunnen zijn?
Zou het misschien aan de brandstoftoevoer kunnen liggen?
Ik kan ermee rijden maar niet erg zuinig. Op 70/80km wegen moet ik nu in z'n 4 rijden ipv in z'n 5 en in de woonwijk in z'n 2 ipv in z'n 3. De Greenline stikker kan er dus wel af...
Ik ben ermee terug gegaan naar de garage en ze hebben gedacht dat het mogelijk aan de verstuivers zou kunnen liggen. Die gaven namelijk een vreemde waarde aan. Deze zijn daarom alle drie getest maar kwamen met vlag en wimpel door de test. Dat was het dus niet (maar koste me wel weer €200,- extra. Zuur...)
De garage heeft op dit moment geen idee waar het wel aan kan liggen. Ze erkennen het probleem wel maar weten dus niet wat de oplossing is. Vandaar dat ik dus een "second opinion" wil hebben.
Herken je dit probleem misschien? Wat zou het mogelijk kunnen zijn?
Zou het misschien aan de brandstoftoevoer kunnen liggen?
Laatst bewerkt: