Auto van het Jaar verkiezing

Jpoers

Lid
Helaas de Roomster is het niet geworden in Nederland, De ford S-max met op de hielen de opel crotsa, maar toch geen slechte score over het algemeen, 4de in nederland.

Werd wel eerste in Duitsland, Finland, Noorwegen, Zweden.
Hmm verstandige scandinaviers!

Wel terecht. Al rij je met tevredenheid in een Skoda hoeft niet ieder model een topper te zijn. Zelf vind ik de Roomster praktisch, maar verder oerlelijk.

deusjevo

Forumguru
S-MAX
icon_smile_question.gif

Die heb ik welgeteld 1 x in het wild rond zien rijden.
Ik geloof al langer dat dit soort Auto van Jaar verkiezingen pure onzin zijn.
Iets van "de S-MAX van Ford verkoopt niet goed", eens zien wat Ford er voor over heeft om Auto van het Jaar te worden....

Jpoers

Lid
die auto van het jaar verkiezing gaat er ook niet om hoe vaak je een auto voorbij ziet rijden, het gaat erom welke auto in zijn klasse, ongeacht zijn klasse, (jah klinkt vreemd weet het) de betere auto is. en dan buiten de klasse om welke daarvan de betere is. Of te wel, de auto die overal het beste in is buiten het feit dat het om verschillende klasses gaat.

deusjevo

Forumguru
Tja, dan denk ik weer, waarom zie ik zo'n "beste auto in zijn klasse ongeacht zijn klasse" nou nooit rijden?

Ik denk even aan de Clio die in 2006 Auto van het Jaar werd ondanks het feit dat de auto in bijna alle autotests als ronduit gevaarlijk werd bestempelt wat betreft (ik meen) besturing.

Matra_Murena

Actief lid
Ik geloof dat hier ook een oproep gedaan is om op de Roomster te stemmen voor deze verkiezing... Dus ik ga er maar van uit dat het Ford forum net wat groter is dan het Skoda forum en dat daarom de S-Max gekozen is. Op het tijdstip van stemmen had er namelijk nog vrijwel NIEMAND in ofwel een S-Max ofwel een Roomster gereden, want die stonden nog niet bij de dealer. Dat kan dan dus bij voorbaat al nooit een objectieve uitslag worden.

Jpoers

Lid
Totaal geen waarde, voor zover ik kan zien, meer een prijs voor goede moed, mensen kunnen zeggen dat ze de auto van het jaar rijden... beetje verkoopboost misschien

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik vind de S-max ook vee; mooier dan de Roomster en ik heb de S-max ook al vaker zien rijden.
Maar deze is toch ook veel duurder?

Marcel

Vacaro

Senior Member
Volgende week een testweek met de S-Max gaan doen, heb dit gewonnen met Auto55. Zal laten weten of hij deze titel waard is.

LenK

Forumguru
De Roomster met de S-Max vergelijken?
Dat is wat mij betreft:
up-women-00121.jpg

lelijk versus mooi
view06.jpg

Wie kies je?

johann

Lid
Moet je nou echt weer mijn vriendin hierin betrekken?

@LenK:
Vind je de Roomster nou mooier of de Smaks?
Dat valt hieruit niet op te maken.
uitlachen.gif

de s-max rijdt schitterend, daar is geen twijfel mogelijk. heb er al mee gereden toen ie nog niet officieel voorgesteld was. De wegligging is voor zo'n schip gewoon verbazingwekkend!
De Roomster ligt echter ook als een plank op de baan, en neemt zichzelf daarbij niet zo héél serieus, wat hem duidelijk sympathieker maakt. om het eens geheel subjectief te bekijken.

Vacaro

Senior Member
Ondertussen 500km gedaan met de S-Max en moet zeggen deze rijdt fantastisch. Stille en vinnige diesel, goede baanligging zonder beenhard te zijn. Dit is een perswagen(voor tests met journalisten) dus volledig uitgerust met navi met radio cd/dvd/bleuthoot phone, stuurbediening,boordcomputer met maxidot(rood),links/rechts gescheiden airco,cruise control,panorama dak,lederen interieur in twee kleuren,grijs en zwart,donker getinte ruiten achteraan, afstandsbediening voor ramen,koffer en deuren,leaving home functie,titanium 18"velgen met 235 banden,7zitplaatsen,volle dieseltank.
Ga bijna spijt krijgen als week om is en ik alleen nog maar met de Skoda O2 4x4 kan/mag rijden.Die wordt nu volop door vrouw gebruikt,zij vindt S-Max te groot om zelf te rijden maar wel zalig om in mee te rijden.
bye.gif

Ad_O2

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda4x4</font><hr />

Ondertussen 500km gedaan met de S-Max en moet zeggen deze rijdt fantastisch. Stille en vinnige diesel, goede baanligging zonder beenhard te zijn. Dit is een perswagen(voor tests met journalisten) dus volledig uitgerust met navi met radio cd/dvd/bleuthoot phone, stuurbediening,boordcomputer met maxidot(rood),links/rechts gescheiden airco,cruise control,panorama dak,lederen interieur in twee kleuren,grijs en zwart,donker getinte ruiten achteraan, afstandsbediening voor ramen,koffer en deuren,leaving home functie,titanium 18"velgen met 235 banden,7zitplaatsen,volle dieseltank.
Ga bijna spijt krijgen als week om is en ik alleen nog maar met de Skoda O2 4x4 kan/mag rijden.Die wordt nu volop door vrouw gebruikt,zij vindt S-Max te groot om zelf te rijden maar wel zalig om in mee te rijden.
bye.gif

[/ QUOTE ]

Ahum..., pracht bak ja...
Maar er hangt dan ook wel een PRACHT prijskaartje aan
1884.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ad_O2</font><hr />

Maar er hangt dan ook wel een PRACHT prijskaartje aan
1884.gif

[/ QUOTE ]
België: vanaf € 26180
Nederland: vanaf € 32550

Verschil: € 6370
icon_smile_dead.gif
icon_smile_dead.gif
icon_smile_dead.gif

En ik woon maar 15 km van de Belgische grens...........
biggthumpdown.gif

Dutch4x4

Senior Member
Maar in België mag weer nul komma nul qua tuning (niet-optische tuning bedoel ik dan), of je betaalt je blauw aan herkeuringen en hogere verzekeringspremies.

Bovenaan Onderaan