AutoBild Skoda Karoq und Yeti im Check: praktisch, aber nicht perfekt

Tees

Donateur
Even snel doorgelezen, maar ze zijn wel héél kritisch. Voorbeeld: "als je de ketting hoort, motor niet meer starten en laten vervangen." De ketting rammelt altijd als ie ook maar enigszins opgerekt is, pas als het meer dan 3-5 seconden wordt is t tijd om m te vervangen.
Ik vraag me ook af waarom de Yeti specifiek last zou hebben van roest op de schijven, VAG gebruikt de grote merken, kan me niet voorstellen dat een Brembo schijf op de ene wagen meer last heeft van roest dan op de andere :pieker:
 

Tees

Donateur
Ik zou denken dat de meeste roest veroorzaakt wordt door pekel, en dat komt dan eerder door de velgen heen aan de buitenkant van de schijf terecht dan aan de binnenkant. Ik neem aan dat de Yeti ook een afscherming aan de binnenkant van de schijven heeft (heeft m'n O2 ook), dat voorkomt het merendeel van de zooi aan de binnenkant van de schijven.
 

EdK

Forumguru
Ik neem aan dat de Yeti ook een afscherming aan de binnenkant van de schijven heeft
Klopt dat had mijn 1,4TSI in iedergeval wel
En als ik de roest vergelijk van de Yeti toendertijd met nu de voorremmen van de Fab dan zit daar echt geen verschil in hoor.
Moest gister ff op pad en had 1e kerst er nog mee gereden, maar schijf was ook mooi roestbruin....

En de yeti 1,4 maakte in de ochtend met starten ook een ratelend geluid wat van de motor afkwam.
Maar bij wegrijden was het geluid ook alweer weg, dus heb toch wel sterke twijfels bij het verhaal.
 
Bovenaan Onderaan