Autoblog noemt de S2 "bescheiden"...

MarcoO2

Forumguru
... al is het dan in vergelijking met de nieuwe BMW 5 GT!

Dit is de BMW 5-serie GT [updated]

Gepost op Friday, 13 February 2009 om 8:18 door wouter in BMW, Concepten, Video |
BMW_5-serie_GT_Concept_06.jpg

Kijk eens aan: dit is de BMW 5-serie GT, Gran Turismo of Progressive Activity Sedan. Volgens BMW is het nog een concept, maar kijk niet raar op als de 5-serie GT over een jaartje in de showroom staat.
De 5-serie GT is een kruising tussen de BMW 7-serie en CS Concept. Hoewel de naam 5-serie anders doet vermoeden is de wielbasis vergelijkbaar met die van de lange 7-serie. De binnenruimte is dus gigantisch met heel veel beenruimte, maar ook een enorme bagageruimte. Daarmee wordt dit de ideale auto voor familyman Balkenende. Ook al omdat de 5-serie GT de no-nonsense dubbele achterklep met de bescheiden Skoda Superb deelt.

De X6-achtige daklijn lijkt de PAS beter passen en zou in tegenstelling tot bij de X6 niet leiden tot een hele beperkte hoofdruimte achterin. Sterker nog de 5-serie GT of GT5 heeft een ongekende hoeveelheid ruimte die ook nog eens flexibel in te delen is.
Met dank aan Norbert voor de tip en Freek voor de tweede tip!

LenK

Forumguru
Hier zijn de foto's van de BMW dubbelklep:

284ee96295a040f252e27e1967a47da0.jpg

4476b95e11cd4a2eff85423504ede9b1.jpg

1e5d0c4818b54cdb21ff38c75323ed00.jpg

02c1fe141bb1ae4db29321f2aa41298a.jpg

Auto is inderdaad wat minder bescheiden dan een Superb II. Ik wil er wel een voor mijn verjaardag

santo

Lid
BMW heeft vorig jaar al aangegeven geinteresseerd te zijn in het koffersysteem van Skoda.

Was dus te verwachten dat ze dit zouden gaan toepassen in één van hun nieuwe modellen.

MarcoO2

Forumguru
BMW heeft vorig jaar al aangegeven geinteresseerd te zijn in het koffersysteem van Skoda.

Was dus te verwachten dat ze dit zouden gaan toepassen in één van hun nieuwe modellen.

Deze belgische site zegt er (onder andere) het volgende over:

Dubbele achterklep
Opmerkelijke 'feature' van deze BMW 5 GT is de achterklep met dubbele scharnier die als een gewone koffer van een sedan of als de klep van een hatchback kan geopend worden.

Een dergelijk systeem werd door het Duitse Edscha al ontwikkeld voor de Skoda Superb. En laat BMW toevallig ook een goede klant zijn bij Edscha wat cabriodaken betreft... Eén klein probleempje: Edscha moest vorige week de boeken neerleggen.

Warmer binnen
Wat is het nut van zo'n dubbele klep? Wel, in de winter zal je snel het verschil merken als je achterin zit. Bij een sedan blijft de warme lucht in de cabine als de koffer open gaat. In een hatchback of een break waait al die warmte er in één klap uit.

Wat kan je nog door deze kofferdeksel in de kofferruimte zetten?

Je toillettas?

Niet echt een praktische opening...

Fabia

† In Memoriam
Ben er niet kapot van. Ik heb echt het idee van deze carrosserie variant hadden we nog niet, laten we dat maar gaan maken.

Michel

Forumguru
En dan hoor ik vaak dat de Superb II zo'n lelijke achterkant heeft. Dat is overigens niet mijn mening, al vind ik hem wel wat anoniem. Maar Skoda heeft naar mijn mening een beter te pruimen achterkant gemaakt dan BMW. Sowieso ben ik niet gecharmeerd van de BMW-stijl van de laatste jaren met als dieptepunt de 1-serie.

cloink

Actief lid
Seriously, ik ben helemaal niet gek van de achterkant van de Superb (zie mijn andere posts hierover), maar de kont van de BMW is gewoon net een SsangYong :1884:

LenK

Forumguru
Ik heb echt het idee van deze carrosserie variant hadden we nog niet, laten we dat maar gaan maken.
Volg je het autonieuws niet: sport sedan is op het ogenblik behoorlijk in opkomst.
Maserati Quattroporte is er mee begonnen, toen een hele tijd niks en toen kwam de MB CLS. en betaalbaar de VW Passat CC.
In de pijplijn zitten Porsche Panamera, Lamborghini Estoque, Aston Martin Rapide en meer zullen er volgen

Bovenaan Onderaan