Beauri
Forumguru
Autodiefstal, veel over gehoord en gelezen en als ze je auto echt willen hebben..... ja dan schijn je pech te hebben, de georganiseerde misdaad weet overal raad op heb ik begrepen
Gelukkig zelf nog niet meegemaakt, al is er ooit wel eens een mooie Pioneer uit mijn toenmalige Fabia gejat.
Er bestaan allerlei alarmsystemen en ook af fabriek zit er al het eea in je auto verwerkt om het de criminelen allemaal wat lastiger te maken en als hij onverhoopt gejat wordt zijn er weer systemen om hem op te sporen, ja dat weet de organisatie ook.
Je schijnt ze het wat lastiger te maken als je je autoruiten laat voorzien van je kenteken, chassisnummer of beide nummers, ook kan je je auto nog voorzien van verborgen/onzichtbare merktekens. Het "opvallend" merken van je autoruiten kan net het verschil tussen wel of niet meegenomen betekenen.
Heb zelf, van de paar laatste auto's in mijn bezit, de ramen laten merken en ook al is dat geen garantie dat ie voor je deur blijft staan, bij mij is ie iig wel blijven staan![biggrin2.gif :D :D](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/biggrin2.gif)
Baat het niet, schaden doet het merken ook niet, er waren altijd wel ergens acties om het gratis te laten doen, als ik het mij goed herinner was mijn huidige auto gedaan bij Carglass met een leden actie voor ANWB leden,
je kreeg er toen dacht ik ook nog een flesje ruitensproeiervloeistof bij
, dit is al weer bijna 8 jaar geleden en nu met mijn nieuwe bolide in aantocht, ja nog 5 nachtjes slapen, ga je ook weer aan dit soort zaken denken. Momenteel zijn er naar mijn weten geen leuke acties om het merken van de ruiten voordelig te laten doen, wie het wel weet mag het zeggen![jaja.gif :jaja: :jaja:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/yes.gif)
Er zijn 2 methoden om je ramen te merken, met een etsvloeistof en met zandstralen, de methode om zelf te doen werkt met de etsvloeistof, ook al kun je de zandstaalmethode zelf doen, de kosten daarvan zijn dacht ik toch wel een stuk hoger. Hier bieden ze de etsvloeistof methode om zelf te doen aan:
http://www.permanentmark.nl/nl-part1.htm
Zelf het meest ervaring met de zandstraalmethode, zoals bij mijn huidige auto gedaan door Carglass, maar het maakt me eigenlijk niet uit welke methode op mijn toekomstige Karog komt, of er moeten hier deskundigen op het forum zijn die me de beste oplossing kunnen geven, ik houd mij van harte aanbevolen voor uw raad.
Iemand bekent met een actie voor gratis graveren?
![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Er bestaan allerlei alarmsystemen en ook af fabriek zit er al het eea in je auto verwerkt om het de criminelen allemaal wat lastiger te maken en als hij onverhoopt gejat wordt zijn er weer systemen om hem op te sporen, ja dat weet de organisatie ook.
Je schijnt ze het wat lastiger te maken als je je autoruiten laat voorzien van je kenteken, chassisnummer of beide nummers, ook kan je je auto nog voorzien van verborgen/onzichtbare merktekens. Het "opvallend" merken van je autoruiten kan net het verschil tussen wel of niet meegenomen betekenen.
Heb zelf, van de paar laatste auto's in mijn bezit, de ramen laten merken en ook al is dat geen garantie dat ie voor je deur blijft staan, bij mij is ie iig wel blijven staan
![biggrin2.gif :D :D](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/biggrin2.gif)
Baat het niet, schaden doet het merken ook niet, er waren altijd wel ergens acties om het gratis te laten doen, als ik het mij goed herinner was mijn huidige auto gedaan bij Carglass met een leden actie voor ANWB leden,
je kreeg er toen dacht ik ook nog een flesje ruitensproeiervloeistof bij
![smile2.gif :) :)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/smile2.gif)
![jaja.gif :jaja: :jaja:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/yes.gif)
Er zijn 2 methoden om je ramen te merken, met een etsvloeistof en met zandstralen, de methode om zelf te doen werkt met de etsvloeistof, ook al kun je de zandstaalmethode zelf doen, de kosten daarvan zijn dacht ik toch wel een stuk hoger. Hier bieden ze de etsvloeistof methode om zelf te doen aan:
http://www.permanentmark.nl/nl-part1.htm
Zelf het meest ervaring met de zandstraalmethode, zoals bij mijn huidige auto gedaan door Carglass, maar het maakt me eigenlijk niet uit welke methode op mijn toekomstige Karog komt, of er moeten hier deskundigen op het forum zijn die me de beste oplossing kunnen geven, ik houd mij van harte aanbevolen voor uw raad.
Iemand bekent met een actie voor gratis graveren?