Autodieven stranden op zelfgemaakte 'brug' bij Skodadealer

MarcoO2

Forumguru
Autodieven stranden op zelfgemaakte 'brug'

media_xl_239232.jpg

De uit zakken potgrond opgetrokken brug bleek niet te werken.

EMMEN - Criminelen hebben afgelopen weekend op wel heel bijzondere wijze geprobeerd een wagen te stelen. Van zakken potgrond bouwden ze een soort brug over de omheining om zo te kunnen verdwijnen met de gestolen auto. Maar de brug bleek te steil, zo meldt het AD vandaag.

Rijk Bouman van Volvo en Skoda dealer Broekhuis uit Emmen wist niet wat hij zag toen hij maandagmorgen bij de zaak kwam. Aan de achterkant van het bedrijfsterrein lagen aan weerszijden van het hek 'wel honderd' zakken potgrond. ,,Ze waren gestapeld als een soort brug over de omheining. Ervoor lagen twee metalen roosters die waren doorgebogen en duidelijk dienst hadden gedaan als loopplanken.''

Iets verderop zag Bouman een Volkswagen Passaat stationcar staan. De achterkant stond pal boven een 'rampaaltje' dat autodieven moet tegenhouden. ,,Ze moeten keihard achteruit zijn gereden in de hoop dat het paaltje het zou begeven.''

Waar de dieven de zakken potgrond vandaan haalden? ,,Ik vermoed bij de doe-het-zelf-zaak hiernaast. Daar liggen pallets met potgrond. In het gaas van de omheining zit een groot gat.''

20/10/10 09u33

bron + reacties

Fabia

† In Memoriam
Hadden ze niet veel beter het hek weg kunnen halen. Lijkt me minder werk dan met al die zakken te slepen.

corsaar

Senior Member
Wat nu Fabia ga je die dieven helpen (medeplichtig)
Ja ik zou ook gewoon een accu slijptol meegenomen hebben.

wimv

Actief lid
Nog meer goeie tips ? Daar zullen ze in Emmen blij mee zijn !! Maar deze jongens hebben tenminste nog moeten werken voor hun (niet verdiende) geld.

darkprojectx

Forumguru
hahahaha niet zo'n slimme dieven :grin:

sowieso heeft het weinig zin om achteruit te proberen een paaltje eruit te rijden, gezien vrijwel iedereen weet dat het zwaarte punt van de auto VOORIN ligt (tenzij je met een porsche aan komt zetten). Dus de achterkant vliegt heel leuk een meter de lucht in en land op het paaltje.. :super:

en als je dan het paaltje plat hebt en de auto nog wat vaart heeft kun je gelijk dat hekje plat rijden.
Je gaat toch niet met 100 zakken zand lopen sjorren? :confused:
Jat dan gewoon een Range Rover om zeker van je zaak te zijn..

Falcon

Donateur
Een beetje slimme dief die zorgt dat hij een proefrit had geregeld bij een dealer.

Met een beetje geluk mag je dan zelf het formuliertje invullen en ik heb letterlijk nog nooit mee gemaakt dat er iemand de gegevens controleerde met de gegevens op mijn id.

Even doorrijden naar Polen.. done :)

"Darkside" Falcon out....

FredV

Banned
hahahaha niet zo'n slimme dieven :grin:

sowieso heeft het weinig zin om achteruit te proberen een paaltje eruit te rijden, gezien vrijwel iedereen weet dat het zwaarte punt van de auto VOORIN ligt (tenzij je met een porsche aan komt zetten). Dus de achterkant vliegt heel leuk een meter de lucht in en land op het paaltje.. ..
Dat zie je verkeerd:):)
Achterin heeft hij zandzakken, en dan achteruit er tegenaan, dan blijft de motor heel en kan hij nog wegrijden...

Constant

Erelid
Zelfs als leek acht ik het kansloos om potgrond te gebruiken voor dit soort circustruuks.

Verder zit menig anti-ram paaltje best stevig verankerd, het zal me niets verbazen als het paaltje 100% onbeschadigd is bleven.

corsaar

Senior Member
@ Falkon Met een beetje geluk mag je dan zelf het formuliertje invullen en ik heb letterlijk nog nooit mee gemaakt dat er iemand de gegevens controleerde met de gegevens op mijn id.

Ondanks dat ik goed bekend ben werd alles goed genoteerd en gecontroleerd.
Blijkbaar zie je er zeer betrouwbaar uit Falcon.

FredV

Banned
Dat waqs waarschijnlijk het probleem, dan moesten ze weer terugrijden, schieten ze te ver door...
en dan achteruit, zit je weer met t zwaartepunt...

hemi24

Forumguru
Leuke stunt, ben benieuwd wat ze geprobeerd hebben mee te nemen van het terrein daar in Emmen (Yeti, Volvo XC) ?!?

Ze hebben er in elk geval een mooi Karwei van gemaakt!!!

Bovenaan Onderaan