Bij beide moet je er niet op rekenen dat je je spullen op tijd krijgt.
Met Winparts had ik voor de voorraad alvast extra wat filters mee besteld. Helaas werd door een filter niet geleverd terwijl die ochtend op de site stond dat het die dag geleverd zou worden. Toch een domper als je dacht dat weekend de klus te klaren.
En juist voor hun gekozen omdat ik meer vertrouwen had in de op tijd levering.
Jaren geleden een set imitatiekoplampen besteld voor de 3B. Die waren erg slecht, aar het was geen probleem om ze te retourneren en geld terug te krijgen.
Autodoc kan je prima bestellen als je geen “haast” hebt. Een keer door onduidelijkheid op de site een as besteld - helaas voor een 6-bak DSG was i.p.v. handbak. Dit kwam doordat er wel een rechter, maar geen linker was van SKF en deze als eerste naar boven kwam. Soms dus verwarrend... Retourneren was geen probleem.
Toen dus losse homokineten besteld; duurder en meer werk. Toen paste eentje niet op de as. Het duurde maanden en formulieren en nog eens retour en weer een getalletje invullen en een hoop mailtjes met foto’s. Steeds weer een ander die zich niet in had gelezen weer vragen en vragen. Uiteindelijk maar weer gebeld, het bleek te hangen op de kosten die gemaakt waren voor (de)montage. Uiteindelijk geld terug gekregen en homokineet die een paar hamerafdrukken had kunnen houden
E.a. uit principe vast gehouden. Een ander had het met €60 homokineet allang opgegeven.
Bij Autodoc kan je ook op VIN je onderdelen extra laten controleren (via mail) voordat je besteld. Dat had ik gelukkig gedaan.
Laten we wel wezen, de lokale sneller leverende Brezan of zo is (veel) duurder.
Dat is voor velen geen nieuws meer, maar voor de TS waarschijnlijk wel.