Autolak Probleem Yeti

Pascal Yeti

Nieuw lid
Ik ben bijna 1 week in het bezit van een witte Yeti 1.2 TSI Ambition en heb nu al grote problemen met de autolak. :407:

Bij alle deuren, achterklep en motorklep is het plaatwerk omgevouwen en als afwerking hebben ze daar een kit laag opgedaan welke dan meegespoten is in de kleur van de auto.

Nu zitten er bij mij op deze kitlaag minimaal 20 stuks druppels welke je zo in kan drukken! Er is al 1 druppel gescheurd (auto van 1 week oud)

Ben natuurlijk direct terug gegaan naar de dealer en die heeft de klacht naar Pon importeur gestuurd en heeft het volgende antwoord gegeven::

Ik heb zojuist de foto's bekeken, ook heb ik nog een aantal andere auto's intern bekeken.
Dit betreft geen productfout maar een product eigenschap.
De velsranden worden door een randje kit afgedicht en daarna gespoten,
Door de warmte kan dit op sommige plaatsen wat uitzetten, dit komt niet vanuit het plaatwerk en kan verder ook geen kwaad. als je meerdere auto's van verschillende type's en merken zou bekijken zou je deze zelfde bobbeltjes tegenkomen.
Dit probleem is dus niet op te lossen en te claimen onder garantie.

Wil dan ook aan jullie vragen om eens kijken hoe bij jullie de autolak is. In de showrooom stonden ook yeti's en andere modelen trouwens welke dit probleem ook hadden.

Weet even niet hoe ik dit verder het beste aan kan pakken!? Hebben jullie nog tips voor mij?

Pascal

Bijlagen

• 2010-08-19 Skoda lakprobleem 001.jpg
    2010-08-19 Skoda lakprobleem 001.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 124
  • 2010-08-19 Skoda lakprobleem 002.jpg
    2010-08-19 Skoda lakprobleem 002.jpg
    7 KB · Weergaven: 114
  • 2010-08-19 Skoda lakprobleem 009.jpg
    2010-08-19 Skoda lakprobleem 009.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 116
  • 2010-08-19 Skoda lakprobleem 011.jpg
    2010-08-19 Skoda lakprobleem 011.jpg
    8,6 KB · Weergaven: 116
  • 2010-08-19 Skoda lakprobleem 001 Gescheurd.jpg
    2010-08-19 Skoda lakprobleem 001 Gescheurd.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 78

LenK

Forumguru
"betreft geen productfout maar een product eigenschap" klinkt weer zo van "we willen er niks aan doen en daarom verzinnen we maar een l*lverhaal"

Het zit natuurlijk niet in het zicht, maar als die bubbels scheuren komt er dan geen vocht in de naad?
Die 2 laatste foto's zien er raar uit met dat platte stuk in de ronding. Net of de kit er te dik op is gebracht en daar platgedrukt is.

Is het niet zo dat de verfspuit er te snel overheen is gegaan. Dat de kit iets langer had moeten uitharden, zodat dit verschijnsel zich niet had voorgedaan?

FredV

Banned
Ik dacht dat robots die kitnaad aanbrengen en het lijkt erop dat die pikkels zijn ontstaan wanneer de arm waarmee de kit wordt aangebracht, van de carrosserie wordt gehaald: je trekt alshetware de laatste kit mee omhoog.
Lijkt me geen lakprobleem, wel een afwerkingsprobleem.

Ronnie

Forumguru
Al eens met een speld erin geprikt?
In het schadebedrijf waar ik werkte kwam het ook wel eens een enkele keer voor bij haastklussen;De kitlaag is niet helemaal uitgedampt, daarna na het spuiten in de warmtecabine droogt dan de lak sneller als de kit en dan krijg je dit soort bellen.
Gewoon doorprikken en kijken wat er gebeurd zou ik zeggen.......

Wimus

Actief lid
Ik heb ditzelfe ooit met een Golf gehad, ook een witte :ahum:
Daags na levering een klacht ingediend via de dealer, die ook door Pon werd afgewimpeld met een zelfde soort l*lverhaal.
Na 3 maanden, liet de lak bij die naden gewoon los toen ik de auto afzeemde na het wassen. De zeem was helemaal wit, en rond de naden alle lak weg, je zag gewoon de blanke plaat.
Toen konden ze bij Pon er niet meer omheen, alle deuren zijn opnieuw gespoten (bij de dealer die gelukkig een heel goede carroserieafdeling had).
Daarna geen problemen meer gehad en de naden zagen er perfekt uit (zoals het hoort)

Captain Hook

Forumguru
Heb ook eens een lakprobleem gehad met een Golf IV station.
Dat was een zilvergrijs metallic auto. Als ik op de bumpers flink aan het poetsen was (gewoon met een spons met shampoo), dan poetste ik zo de blanke laklaag in schilfers er af! :(

Volgens Pon had ik de vuilfrees er op gezet en viel het niet onder garantie. Tuurlijk joh... :uitlachen:

Na veel aandringen en zelf laten zien "probeer maar ff met een spons met veel water" ging men toch overstag. De hele voorkant van die auto is toen opnieuw gespoten.

ps: wel weer triest om te constateren dat Pon (wederom) zo met z'n klanten omgaat.

Bovenaan Onderaan