Autolock instellen

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik heb een korte vraag. Waar of hoe kan ik de auto-lock functie instellen. Dus dat de deuren automatisch op slot gaan bij 15 of 20 km/u. Ik heb mijn O2 vanmorgen opgehaald en oa de coming home functie ingesteld enzo, maar autolock kan ik niet vinden.

Bedankt.

Ronnie

Forumguru
Het heet ook "anti carjack", met VCDS is het geen probleem, maar of het via de maxidot ook wil weet ik zo niet.

Joep

Lid
Ja, kan ook via de Maxidot, daar is al veel over geschreven hier. Je moet gaan naar Convenience (comfortinstellingen) en deze op "on" zetten. Maar zou je dat wel doen?
Ik heb het 2 dagen geprobeerd maar mijn vrouw en 2 jonge kinderen (en voetbalvriendjes) vonden het knap lastig. Voor die ene keer dat ik het echt nodig heb, bijv. in een buitenlandse stad, dan gebruik ik wel de knop in de middenconsole.

darkprojectx

Forumguru
waarschijnlijk had je dan alleen de anti car jack ingesteld, en niet ook nog de optie om alle deuren te ontgrendelen wanneer de sleutel uit het contact gehaald wordt.
Zonder die laatste extra instelling is het inderdaad minder handig.

Hi Jack blijft hilarisch : Hi Jack! - YouTube

Antera

Donateur
ik denk dat hij bedoeld dat hij dan elke keer de deuren handmatig moest vergrendelen omdat ze dan langs buiten niet meer in kunnen stappen als je even snel iemand wil oppikken. Het is inderdaad via de MAxidot in te stellen.

Bij mijn O2 BL kon het gewoon via de Maxidot, inderdaad zoals hier verder ook al aangegeven via de Comfortinstellingen.
Het ook al genoemde (en volgens mij enige kleine) nadeel is dat als je even iemand wilt laten in- of uitstappen je met de schakelaar in de middenconsole de portieren moet ontgrendelen, maar daar ben je zo aan gewend. Zodra je weer verder rijdt gaan de portieren en achterklep gewoon weer op slot (bij ca 15 km/u).

mister9

Actief lid
Gelukt. Inderdaad via de maxidot in te stellen. Thanks

Ik hoor trouwens een kort piepje als ik de auto van t slot doe met de ab en 2 toontjes als ik de auto op slot doe ( of andersom).

Kan ik dit ook ergens uit zetten. Bedankt vast!

Joep

Lid
Deusjevo, het lastige vonden ze dat de vriendjes zonder resultaat aan de deurklink stonden te rukken. Dat hij via de knop in het midden ontgrendeld kon worden werd steevast vergeten. Dus voorlopig lopen wij nog de kans 'gehijacked te worden'. Streelt mijn ego eigelijk wel dat iemand mij zo graag wil hebben. Of zou het ze dan om iets anders te doen zijn?

Kun je de knop op de middenconsole eigenlijk ook gebruiken om alles tijdelijk op slot te gooien als je een drukke stad in gaat?

Deusjevo, het lastige vonden ze dat de vriendjes zonder resultaat aan de deurklink stonden te rukken. Dat hij via de knop in het midden ontgrendeld kon worden werd steevast vergeten. Dus voorlopig lopen wij nog de kans 'gehijacked te worden'. Streelt mijn ego eigelijk wel dat iemand mij zo graag wil hebben. Of zou het ze dan om iets anders te doen zijn?

Kun je de knop op de middenconsole eigenlijk ook gebruiken om alles tijdelijk op slot te gooien als je een drukke stad in gaat?

Ja, dat kan. Trouwens, 2 keer aan de deurgrendel trekken en het portier is open, tenminste bij onze Octavia. Als je dan weer verder rijdt vergrendelt het portier weer. Auto Lock en Unlock ingesteld middels VCDS.

Twee keer aan de deurgrendel trekken van binnenuit inderdaad. Twee keer trekken aan de deurgrendel aan de buitenzijde heeft geen effect, dan blijft de deur op slot zoals het hoort (bij onze Octavia tenminste). Dan zijn dus de twee opties om bij draaiende motor/auto op contact de deuren te ontgrendelen: één keer op de knop op de middenconsole drukken of twee keer aan de deurgrendel binnenzijde trekken.

evgerven

Nieuw lid
In mijn vorige auto (Citroen C4) Ging de deur van binnenuit gewoon altijd open. In de o2 dus niet (had nog niet gemerkt dat na 2 keer van binnenuit de deur ook opengaat)
Maar om in panieksituaties en ongevallen de deuren bedienbaar te houden heb ik maar besloten om de sloten alleen manueel te doen. Mocht er wat onverhoopt wat gebeuren dan kunnen de hulpdiensten er gewoon in... prettig idee.
Als ik in een enge wijk voor het stoplicht sta dan druk ik hem wel op slot op de middenconsole.
Gelukkig is het geluid van de sloten lekker bescheiden. De C4 klikte zo hard dat je dat op 100 meter kon horen.

Rallye

Forumguru
Maar om in panieksituaties en ongevallen de deuren bedienbaar te houden heb ik maar besloten om de sloten alleen manueel te doen. Mocht er wat onverhoopt wat gebeuren dan kunnen de hulpdiensten er gewoon in... prettig idee.

Als er iets gebeurt waarbij je een hulpdienst nodig hebt zijn je deuren vanzelf al van slot gegaan. Bij een bepaalde vertraging/activering airbags springt de centrale vergrendeling eraf. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Bovenaan Onderaan