Automaat schokt .

KevinVRS

Nieuw lid
Hallo iedereen ,

Ik heb sinds een paar maand een Octavia VRS uit 2016 met dsg bak .
Wanneer ik veranderde van D naar R of omgekeerd had die altijd wat tijd nodig , als ik direct gas gaf schokte hij . Moest hem eerst laten trekken van zich zelf. Dit is normaal hebben er mij verschillende gezegd & met hier rekening mee te houden hij had dit niet meer . Maar nu heeft de auto het de laatste tijd moeilijk als hij op een bergop moet vertrekken, zowel vooruit als achteruit . Deze schokt vrij hard ook als ik gewoon de rem loslaat en hem van zichzelf laat trekken.
Ook ruik je een brandgeur wanneer je eens flink op het gas gaat .
Is er iemand bekend mee of moet ik mij ernstige zorgen maken ?

Mvg Tirez Kevin

KevinVRS

Nieuw lid
2 weken terug , ik dacht ook dat het dat was . Wagen heeft 90.000 km , en was niet bekend of de olie op 60.000 vervangen was . Maar de olie kwam er heel proper uit , enkel de filter was wel verschrompeld .

hemi24

Forumguru
Hoe mag dat eruit zien, een verschrompeld oliefilter..?!? :pieker:

Koppelingsplaten draaien bij deze versnellingstak in een oliebad, dus die zou je in principe nooit kunnen/mogen ruiken.
Vraag ik me wel af wat de brandgeur dan wel veroorzaakt…

hemi24

Forumguru
Dat snap ik @EdK…
Ik vroeg me alleen af wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn geweest; volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden: veel te hoge temperatuur of onderdruk.
Beide lijkt me niet goed!

1691223567294.jpeg

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Vacuum doet rare dingen is mijn ervaring.
Heb gepantserde slangen plat gezien , puur door het vacuum trekken

KevinVRS

Nieuw lid
Verschrompeld is misschien niet het juiste woord maar was duidelijk te zien dat deze echt versleten was . Temperatuur van de olie en koelvloeistof blijft wel goed

Bovenaan Onderaan