Automatisch aan/uit dimlicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobPG

Lid
Vast niet onbekend:

If the automatic light control* has been switched on and the vehicle speed is over 140
km/h for at least 10 seconds, the side lights and low beam are switched on automatically.
If the vehicle speed is below 65 km/h for at least 2 minutes, the lights are switched off.

Vanwaar dit enorme verschil in snelheid? Dat ze bij een hoge snelheid aangaan is een mooie feature. Maar waarom pas bij 65 km/h weer uit als de dagrijverlichting kennelijk volstaat tot 140 km/h (dus niet voor alleen in de stad en/of B-wegen). Of ze zou t de stiekeme bedoeling hebben niet boven de 140 km/h te gaan? :winkie:
Even op de Autobahn wezen blazen, dimlichten gingen aan. Daarna hele tijd gereden met snelheden tussen 90 km/h en 130 km/h vanwege snelheidsbeperkingen. Dagrijverlichting ging dus niet aan terwijl dat eigenlijk wel zou kunnen. Logischer was imho dezelfde systematiek aan te houden voor uitschakelen, nu ja... na bijvoorbeeld 15 minuten of zo (kerstboomeffect). Tunnellicht werkt overigens wel zo als 't hoort (snel aan en snel weer uit).

Vraagje: zijn de ondergrens en bovengrens eigenlijk aan te passen? Bijvoorbeeld boven de 110 aan en bij 95 weer uit of zoiets.

Skodagroeten,
Rob

Octavia_II

Actief lid
Waarom het grote verschil in snelheid weet ik niet, ik weet wel dat verlichting "enorm" slijt van veelvuldig aan- en uitschakelen (en dan vooral het aanschakelen).

Vwb. de grenzen, nee deze zijn niet te veranderen (ook niet met VAG-Com).

Groet,

Charlie

RobPG

Lid
Ow, jammer dat 't niet te veranderen is. Nu ja in NL zal ik niet zo snel de 140 passeren, dus last heb ik er niet echt van. :2133:
Vreemd blijft t dat pas bij weer rijden in stadsverkeer de lichten weer uitgaan.

Met al die viaducten hier moet ik dus vrezen voor een verkorte levensduur van mn dimlichten. :confused: Tunnellicht reageert er immers prompt op, had wel iets minder gemogen.

French

Lid
Ik heb met dat aan- en uitschakelen van de lampen ook wat vreemds. Als ik de parkeergarage uitrij zijn mijn lampen ingeschakeld zoals het hoort. Rij ik naar buiten gaan ze uit. Ook zoals het hoort. Ik rij vervolgens onder een viaduct door. De lampen springen weer aan. Wederom zoals het hoort. Maar op het moment dat ik onder het viaduct uit ben en weer in het licht rij gaan mijn lampen niet meer uit. Heeft iemand anders dit wellicht ook? Het staat mij bij dat, toen ik de auto net had, de verlichting wel steeds netjes aan en uit bleef gaan maar nu blijven ze na 2x aan- en uitschakelen gewoon branden.

Tallguy

Forumguru
heren,

Er loopt reeds een topic hierover, alleen in het Yeti forum. Welliswaar een andere auto, maar toch dezelfde technologie.
En ja..ik heb ook een probleem met die dingen..lees maar

Eventueel daar verder gaan zodat er geen twee aparte topics over hetzelfde onderwerp gaan lopen.

French

Lid
Kensei, ik schakel over naar het Yeti forum. In dat draadje staat inderdaad hetzelfde probleem beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan