RobPG
Lid
Vast niet onbekend:
Vanwaar dit enorme verschil in snelheid? Dat ze bij een hoge snelheid aangaan is een mooie feature. Maar waarom pas bij 65 km/h weer uit als de dagrijverlichting kennelijk volstaat tot 140 km/h (dus niet voor alleen in de stad en/of B-wegen). Of ze zou t de stiekeme bedoeling hebben niet boven de 140 km/h te gaan? :winkie:
Even op de Autobahn wezen blazen, dimlichten gingen aan. Daarna hele tijd gereden met snelheden tussen 90 km/h en 130 km/h vanwege snelheidsbeperkingen. Dagrijverlichting ging dus niet aan terwijl dat eigenlijk wel zou kunnen. Logischer was imho dezelfde systematiek aan te houden voor uitschakelen, nu ja... na bijvoorbeeld 15 minuten of zo (kerstboomeffect). Tunnellicht werkt overigens wel zo als 't hoort (snel aan en snel weer uit).
Vraagje: zijn de ondergrens en bovengrens eigenlijk aan te passen? Bijvoorbeeld boven de 110 aan en bij 95 weer uit of zoiets.
Skodagroeten,
Rob
If the automatic light control* has been switched on and the vehicle speed is over 140
km/h for at least 10 seconds, the side lights and low beam are switched on automatically.
If the vehicle speed is below 65 km/h for at least 2 minutes, the lights are switched off.km/h for at least 10 seconds, the side lights and low beam are switched on automatically.
Vanwaar dit enorme verschil in snelheid? Dat ze bij een hoge snelheid aangaan is een mooie feature. Maar waarom pas bij 65 km/h weer uit als de dagrijverlichting kennelijk volstaat tot 140 km/h (dus niet voor alleen in de stad en/of B-wegen). Of ze zou t de stiekeme bedoeling hebben niet boven de 140 km/h te gaan? :winkie:
Even op de Autobahn wezen blazen, dimlichten gingen aan. Daarna hele tijd gereden met snelheden tussen 90 km/h en 130 km/h vanwege snelheidsbeperkingen. Dagrijverlichting ging dus niet aan terwijl dat eigenlijk wel zou kunnen. Logischer was imho dezelfde systematiek aan te houden voor uitschakelen, nu ja... na bijvoorbeeld 15 minuten of zo (kerstboomeffect). Tunnellicht werkt overigens wel zo als 't hoort (snel aan en snel weer uit).
Vraagje: zijn de ondergrens en bovengrens eigenlijk aan te passen? Bijvoorbeeld boven de 110 aan en bij 95 weer uit of zoiets.
Skodagroeten,
Rob