Automatisch audiovolume verhoging/verlaging op basis van snelheid

Bas1979

Nieuw lid
Beste leden, ik rijdt sinds kort met veel plezier een Kamiq uit 2022. 1.0 TSI Ambition.
Er zit een bolero infotainment in en werkt fantastisch. Ik kan alleen nergens letterlijk de instelling vinden waarmee ik het automatisch regelen van audiovolume bij snelheden kan uitzetten.
Ik zie we 3 tabbladen: tonen(equalizer), volume en setup.
De gebruikers aanwijzingen benoemen onder Menu/klank/volume een instelling maar die zie ik niet.

Weet iemand welke het zou moeten zijn?
Veel dank

Max-

Lid
Ik heb volgens mij geen bolero maar zag die optie laatst wel ergens staan.. Zal morgen eens kijken waar precies en laat het weten!

Bas1979

Nieuw lid
Ik heb volgens mij geen bolero maar zag die optie laatst wel ergens staan.. Zal morgen eens kijken waar precies en laat het weten!
Dat zou fijn zijn, dank!
Ik kijk er waarschijnlijk overheen.
Misschien dat ik een afbeelding van mijn volumesettings kan bijvoegen.

Canon-Eye

Forumguru
Er zit wellicht een scrollmogelijkheid langs de zijkant van het scherm, bij sommige menu's die te lang zijn om in hun geheel op het scherm te passen.

Bas1979

Nieuw lid
Er zit wellicht een scrollmogelijkheid langs de zijkant van het scherm, bij sommige menu's die te lang zijn om in hun geheel op het scherm te passen.
Klopt daar had ik ook naar gekeken maar misschien dat mijn dikke vingers dit gemist hadden.
Neem aan dat het geen ‘swypen’ is naar verdere pagina ?

Canon-Eye

Forumguru
Bij mijn Amundsen MIB2 in elk geval niet. Een scrollbalkje, ongeveer vergelijkbaar met wat je in een Worddocument en zo ziet.

Max-

Lid
Zit er soms een tweede pagina onder tabblad Menu/klank/volume?
Heb net zitten zoeken en inderdaad daar is precies waar het zou moeten staan tenminste bij mijn "scherm"

Menu knop -> klank(equalizer) -> volume en dan krijg je het scherm zoals mn bijlage. Ik hoef niet eens te scrollen.

Bijlagen

• radio.jpeg
    radio.jpeg
    173,1 KB · Weergaven: 30

Bas1979

Nieuw lid
dank voor deze foto, ik ga straks direct kijken
Jij hebt een native navigatie als optie, ik heb de simpelere variant met rechts carplay - android knop

Bas1979

Nieuw lid
helemaal naar links draaien?
Ja ik snap dat ik de knop kan draaien of de schuif naar links kan zetten maar welke optie / regelt dan de snelheidsafhankelijke volume?
Is dat op je foto ‘maximaal inschakelvolume’ of ‘volumeregeling’?

Die is voor mij niet helder. Excuus als ik lichtelijk geretardeerd overkom maar ik snap niet dat er niet gewoon een setting zit met titel ‘ snelheidafhankelijk volume’ ……

hemi24

Forumguru
Maximaal inschakelvolume is de begrenzing van het geluid bij het starten van de wagen.

Dus dan blijft er maar één instelling over…

Canon-Eye

Forumguru
Aan het scrollbalkje (groen) rechts op de foto te zien, lijkt er nog een optie onder te zitten, buiten beeld. Al gecheckt?

Bas1979

Nieuw lid
Ik heb gekeken, het groene balkje ontstaat omdat optie "entertainment vol. lager (navigatie) uit beeld valt en je deze dan kan terugscrollen (met volumeregeling geopend).
OK, zoals @hemi24 al zei: Volumeregeling moet hem zijn.
In de auto die geheel op - gezet, daarna uit menu Klank.
Morgen na rijden weten jullie meer ;)

Bijlagen

• IMG_4168.jpg
    IMG_4168.jpg
    673,6 KB · Weergaven: 14

Max-

Lid
Volumeregeling staat wel precies op dezelfde positie als bij mij de Snelheidsafhankelijke volumeregeling staat dus die zal het wel zijn dan.

Bas1979

Nieuw lid

Ok dit is dus de optie die dat regelt. Helemaal naar links en de auto bemoeit zich niet meer met volume. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan