Automatisch openen bestuurdersruit werkt niet

Vandaag een nieuwe accu geplaatst in mijn 2019 O3 FL. Ik had de bestuurdersruit open, dat had ik beter niet kunnen doen denk ik. Na de accu ingeleerd te hebben heb ik de auto uitgelezen en ik zag fault B148754 "Motor for window regulator - no basic setting".

Ik heb vervolgens de resetprocedure op de ruit uitgevoerd, en daarna deed het automatisch sluiten (met één tik) van de ruit het weer. Het automatisch openen van de ruit doet het echter niet, alhoewel ik me eigenlijk niet kan herinneren of dat vóór de accuwissel wel werkte.

Ik vermoed dat het knopje kapot is. Hij voelt ook anders dan de andere, je voelt geen 2e "tik" voor de automatische stand. Ik heb het knopje uitglezen (zie gifje beneden) en je ziet dat hij wel in Automatic run-up komt meer niet in standje Automatic run-down.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Betekent dit inderdaad een brak knopje?

Bijlagen

• SmartSelect_20250311_185952_Video Player.gif
    SmartSelect_20250311_185952_Video Player.gif
    213 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Even de eindstanden weer opnieuw inleren:
Knopje indrukken tot volledig beneden en dan 2 sec. vast blijven houden, vervolgens sluiten en ook daar weer 2 sec vast blijven houden…

• Leuk
Waarderingen: Tees
Even de eindstanden weer opnieuw inleren:
Knopje indrukken tot volledig beneden en dan 2 sec. vast blijven houden, vervolgens sluiten en ook daar weer 2 sec vast blijven houden…
Dat had ik dus al gedaan. Ik ben verder gaan graven en heb de boosdoener gevonden, zie foto. Hypothese klopte.

Bijlagen

• SmartSelect_20250311_210035_Gallery.jpg
    SmartSelect_20250311_210035_Gallery.jpg
    659,4 KB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan