Automatisch Radio/Navigatie uit bij stopzetten motor

Goedemiddag,
wanneer ik mijn OS3 uit zet via de power-knop, blijft de radio/navigatie-systeem aanstaan.
Kan ik ergens instellen zodat deze automatisch uitgaat wanneer ik de auto uit zet ?

Alvast Bedankt

octaafje IV

Actief lid
Goedemiddag,
wanneer ik mijn OS3 uit zet via de power-knop, blijft de radio/navigatie-systeem aanstaan.
Kan ik ergens instellen zodat deze automatisch uitgaat wanneer ik de auto uit zet ?

Alvast Bedankt
Vanwaar jouw wens? Radio blijft inderdaad doorspelen maar schakelt uit zodra je het linker voorportier opent.
Vind ik welk zo praktisch: kan je b.v. het nieuwsbericht nog even afluisteren alvorens de Octaaf de rug toe te keren......

Noord26

Forumguru
Voornamelijk zo gemaakt dat je gekoppelde telefoon(gesprek) niet afgebroken wordt als de auto zelf uitschakelt. Waarom zou je dat eigen willen?

Canon-Eye

Forumguru
Vind ik prettig in de Fabia: radio blijft gewoon aan zolang ik de sleutel er niet uit trek. Dus als ik rustig zit te lezen terwijl moeders in winkel(s) is waar ik niet mee wil, kan ik gewoon blijven luisteren. Alleen schakelt de boel inclusief eventueel ingeschakelde binnenverlichting automatisch uit na 30 minuten. Da's tegen onbedoeld leegtrekken van de accu, mocht je de sleutel zijn vergeten (in je garage of zo).
Best wel clever geregeld, eigenlijk... :jaja:

Dnet

Senior Member
Zover ik heb gevonden is er geen optie die dat mogelijk maakt.... Al kan je natuurlijk gewoon een keer op de volume knop drukken om hem uit te schakelen....

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye : in mijn huidige RS kun je hem dan ook een poos niet meer aanzetten, dit i.t.t. mijn vorige waar je na dat half uur de radio gewoon weer aan kon zetten. Jammer dat het autowassen mij altijd iets meer dan een half uur kost.....

Darkside

Forumguru
Voornamelijk zo gemaakt dat je gekoppelde telefoon(gesprek) niet afgebroken wordt als de auto zelf uitschakelt. Waarom zou je dat eigen willen?
Dat doet de O2 ook niet. Auto uit (maar sleutels nog in contact) En ik kan blijven bellen.
Trek ik de sleutels er uit, dan ben ik de BT verbinding pas kwijt.

Verder vind ik het wel fijn dat de radio nog even aanblijft, en pas uit gaat als je pas daadwerkelijk het voertuig verlaat.

CDK

Forumguru
wat mij betreft ideaal zoals de standaard setting is, zoals aangegeven vooral om je telefoongesprek af te kunnen maken, bij openen van de bestuurdersdeur gaat het systeem uit.

Dnet

Senior Member
Als ik er zo over na denk, mag het hele gebeuren zelfs al aan gaan als je de auto ontgrendeld, of als je de bestuurdersdeur open doet, voor dat je instapt. Duurt soms toch wel een paar minuten voor ik weg rij.

Darkside

Forumguru
Ja dat zou mooi zijn. Ook mooi zou zijn als de Columbus weet dat het vandaag dinsdag is en dat ik op dinsdag altijd naar Klant B moet rijden en alvast het adres ingevoerd heeft en op files gecontroleerd. :-)

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye : in mijn huidige RS kun je hem dan ook een poos niet meer aanzetten, dit i.t.t. mijn vorige waar je na dat half uur de radio gewoon weer aan kon zetten. Jammer dat het autowassen mij altijd iets meer dan een half uur kost.....
Misschien helpt het als je het contact even aanzet? Kun je weer een half uur voort...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rick

Senior Member
Volgens mij doet de columbus in de o3 dit ook: als ik de auto aan het handvat (kessy) open dan duurt het opstarten van de columbus langer dan als ik de auto open met de afstandsbediening. Oftewel het systeem gaat op de achtergrond al warmdraaien als hij weet dat je er aan komt.

Dnet

Senior Member
Dat zou makkelijk moeten te testen zijn... Instappen, en dan zo snel mogelijk motor starten. Nu je het zo zegt, ik krijg inderdaad heel af en toe een Skoda logo te zien in het display, en is de radio nog niet gestart. Dan ben je dus te snel ingestapt :D.

Bovenaan Onderaan