Automatisch sluiten ramen

rampie

Senior Member
Hallo,

Bij het lang induwen van de sluitknop op de AB, ga de ramen volledig dicht. Nu gaat het raam van de passagier echter maar 1/3de dicht en gaat die automatisch terug omlaag. Wat kan ik hieraan doen of best naar de dealer ermee?

Joske

Forumguru
raam passagier opnieuw inleren

als volgt: sleutel contact op (niet starten), raam volledig naar boven met bediening (probeer bediening kant passagier eerst), vervolgens loslaten en opnieuw gedurende minstens 3 seconden aantrekken.

Probeer dat eerst eens en zie of het probleem opgelost is ;)

ertromp

Forumguru
Opnieuw inleren zou een optie kunnen zijn maar dit is een zeer bekend probleem in de O2 en de uiterste optie is dat je de raammotor moet vervangen

rampie

Senior Member
OK zal het morgen proberen en laat her jullie dan weten.

Weten jullie of dit zou vallen onder de garantie voor 2dehansswagen :)?

rampie

Senior Member
Vandaag geveld. Dealer zei dat er iets van vuil tussen de rails kon zitten dus deze eerst uitkuisen. Zo gezegd, zo gedaan, maar zonder resultaat. Gelijk teruggebeld en ik moet eens langsgaan hiervoor. Ga morgen bellen om zaterdagvoormiddag afspraak te maken. Ik zie dan wel en hou jullie op de hoogte!

rampie

Senior Member
Dat deed niets :)

Probleem dat ik heb is:

Raam volledig openen. Raam weer sluiten en na 1/3de gaat deze weer omlaag. Aalst ik deze 1/4de sluit en hierna het raam sluit, gaat deze tot 3/4de dicht en dan weer helemaal naar beneden. In kleine stukjes (1/4de à 1/3de per keer) naar boven kan ik hem wel dicht doen.

dirkkroneman

Forumguru
Bij mij ook hetzelfde. Idd alleen af en toe last bij wat warmer weer. Teveel weerstand vd rubbers. Raam wordt weinig gebruikt, ga eerst maar eens elke dag (meerdere keren) het raam openen en sluiten. Dan wordt het al een stuk minder gok ik zo ;)

Joske

Forumguru
talk? dan worden ze toch droger? lijkt me interessant voor plakkende rubbers te vermijden bij vriesweer, maar in dit geval zou ik eerder de rubbers gaan smeren..

Desperado

Forumguru
Talk maakt ook glad. Doe maar eens wat talkpoeder in een sjoelbak en probeer maar eens hoe makkelijk die schijven dan glijden :D

Desperado

Forumguru
Haha, begrijp ik :deuk:
Maarrrrrrrr, smeermiddel is vettig en vet trekt vuil aan/houdt vuil vast en dat wil je nou juist niet.
In een contactslot waar de sleutel wat lastig ingaat of niet meer wil draaien moet je ook geen olie maar grafiet gebruiken. Als je geluk hebt is het probleem dan weer over.

Joske

Forumguru
klopt als een bus!

veel gemaakte fout! heb iemand geweten die die fout gemaakt had (contactslot gesmeerd met WD40 :facepalm:) gevolg.. nieuw contactslot! :D

Bovenaan Onderaan