Automatisch uitgaan van de binnenverlichting

Normaal gezien als je de wagen opendoet gaat de binnenverlichting branden. Als je de schakelaar in de juiste positie hebt ingesteld zou deze automatisch na ongeveer 30 sec moeten uitschakelen of als je de deuren vergrendelt of de auto sleutel in het kontakt steekt.
In de superb blijven deze branden ook als ik wegrij wil ik de lichten uit dan moet men deze in de stand 0 zetten maar ja dan branden ze niet als je de deuren opendoet. Zie ik hier iets over het hoofd?.

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou nog even experimenteren met alle standen van de schakelaar, want misschien staat die toch anders dan je denkt. Zie tevens de handleiding.

Er zijn doorgaans - in elk geval bij de VAG-auto's die ik de laatste 15 jaar had - 3 standen: [1] continu aan, [0] continu uit, en de stand [2] waarin hij reageert op deur open (aan), contact aanzetten (uit), na de rit de sleutel uit het contact trekken (aan), deuren na het uitstappen vergrendelen (uit).

Maar als de schakelaar per abuis in de continu-aan-stand staat, blijven ze aan als je de auto afsluit maar gaan ze tegenwoordig na een kleine 30 minuten alsnog uit (accu bescherming). Als je dan later weer weg wilt, zullen ze aangaan zodra je de auto van slot doet met de AB. En vervolgens aan blijven als je wegrijdt...

Volgens mij staat de schakelaar juist dat is de middenstand een symbool met een wagen waar een deur openstaat.
nu in de maxidot kan je zien of er een deur openstaat maar als ik de koffer opendoe zie ik in de maxidot niets veranderen. Zou het kunnen dat de kofferschakelaar niet goed werkt en de wagen denkt dat hij niet goed is gesloten en daardoor de lichtjes blijven branden?

Canon-Eye

Forumguru
Is wel denkbaar... In elk geval zou in de maxidot de kofferklep wit moeten worden als hij openstaat.

Anderzijds: bij mijn weten gaat bij het openen van de kofferklep normaal gesproken alleen de kofferbakverlichting aan, niet de gewone interieurverlichting. Dus die kofferklep zou dan weer géén invloed moeten hebben? Rare geschiedenis...

Yes, gevonden sla de klep niet hard genoeg dicht
doh2.gif

Als ik de klep dicht deed hoorde ik een "blikken" geluid vond dat dit geluid niet paste voor zo een wagen mogelijk sloeg ik de klep te hard dicht en als ik aan de koffer voelde was deze vast.
Nu met in de maxi dot geen beweging te zien de klep wat harder dicht gedaan en dan zag je verandering op het scherm en de verlichting ging uit.
biggrin.png

Maar het "blikken" geluid is er nog steeds en natuurlijk luider wel dit is de nummerplaat die tegen de PVC nummerplaat houder trilt dus morgen de nummerplaat eraf en daartussen een rubberen vel plaatsen zodat ze niet meer kan trillen.
Een nieuw auto het is ook niet dat.
dopey_h4h.gif
dopey_h4h.gif

HBos

Lid
Grappig, heb dezelfde ervaring gehad met nieuwe octavia, net van de dealer en 's avonds op de oprit ging de verlichting niet uit, toch de achterklep niet goed dichtgedaan blijkt.
Ook de nummerplaat rammelde (ook tijdens rijden en dichtdoen), heb ik zelf even opgelost met een paar dotjes sileconen kit achter de nummerplaat en montageplaat. Slordig van de dealer (verder wel goede aflevering)

Bovenaan Onderaan