Automatische deurONTgrendeling

TomGee

Lid
Sinds kort heb ik een eigenaardig probleem met mijn deurvergrendeling. Na het parkeren en afsluiten met de afstandbediening gaat, na een paar uur, de deurontgrendeling achter elkaar luid klakkend open, open, open, enz. De hele nacht lang tot de accu leeg is.
Even de zekering er uit en er weer in en hij werkt twee of drie dagen weer prima, totdat ..."klak", "klak", "klak", enz.
Wie herkent dit en/of heeft een sugestie?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ook al eens de batterij uit bediening genomen om te kijken of het klak klak dan ophoud ?
Kan zijn dat je AB om wat voor reden dan ook telkens een open signaal uitzend....

TomGee

Lid
Hij klak klakt ook, de hele nacht door, als de bediening ver weg is.
Alsof de ontvanger denkt dat er een open-signaal wordt ontvangen.
Zodra het contact wordt aangezet stopt het geklak ook.
Waar zit die ontvanger en kan die uitgezet worden (alsof het contact aanstaat)?
Mijn tijdelijke oplossing om in serie met de zekering van de deurontgrendeling een schakelaartje te solderen is niet zo heel elegant maar wel effectief.

turboturbo

Forumguru
Volgens mij klinkt het als een probleem voor Frank: www.deurslotreparatie.nl

Ik weet niet hoor, maar zou niet zelf houtje touwtje oplossingen gaan solderen.... Lijkt me niet goed voor de gevoeligheid van de can signalen en de modules etc.

Edit: o je hebt het over de zekering zie ik nu. Dat zou misschien niet zoveel kwaad kunnen....

EdK

Forumguru
Als goed is heb je nog één deurslot aan buitenzijde om alles op en van slot te halen.
Heb je daar al eens naar gekeken en mee gespeeld ?
Zometeen staat die continu een signaal te geven !!?

TomGee

Lid
De klacht verergert snel, nu klakt hij continu, vanaf de eerste seconde dat ik hem op slot heb gezet.
De zekering is al twee keer vervangen, ik dacht aan slecht contact. Maar nee, geen resultaat.
Deurslot met sleutel werkt(e) prima maar er was geen verschil met of zonder "rommelen".
Mijn gesoldeerde lapmiddel is voor nu de enige oplossing, anders staat hij voortdurend te klakken.
Ik ga zo snel mogelijk mijn heil bij Frank (www.deurslotreparatie.nl) in Apeldoorn zoeken.
Tot zover EdK en Turboturbo hartelijk bedankt, ik hou jullie op de hoogte.

Cordoba

Forumguru
Andere mogelijkheid is dat de comfortmodule niet meer helemaal jofel is. Dat is een platte doos boven de pedalen tegen het spatbord aan en vol met stekkers. Ik heb zelf wel eens zo'n module bij de sloop gehaald voor een paar tientjes, omdat ik toen ook een probleem had dat mogelijk aan die module kon liggen. Comfortmodule-boordnetmodule gemonteerd.JPG Comfortmodule-boordnetmodule.JPG

TomGee

Lid
Precies de diagnose van Frank (www.deurslotreparatie.nl). Ik was om 4 uur bij hem. Zonder kosten een heel aannemelijke diagnose waar bij zelf voorspellingen werden gedaan die al gedeeltelijk waren uitgekomen. Alles kwam heel wat prettiger over dan de Skodadealer in Almere: "Ja, hij is ook niet zo nieuw meer'"
Vocht in de comfortmodule; nieuw = "onbetaalbaar en een halve dag werk".
Uit Cordoba's post te zien wel zelf te doen. Dat wordt het dan, maar pas als ik wat meer tijd heb (of als de problemen groter worden). Rekken tot eind februari. (En intussen zorgen dat de parafanbak niet volloopt!)
Bedankt allemaal!

Cordoba

Forumguru
Zonder meer zelf te doen, ik heb ook gewoon op de sloop een andere gescoord (wel precies hetzelfde onderdeelnummer incl. de volgletter). Het beste is om dit te doen op een moment dat de auto (kunststof) redelijk warm is: warm kunststof breekt minder snel dan oud en koud kunststof, en de stekkers in de module kunnen flink vast zitten.

Het beste is om eerst even kastje bij de OBD-II stekkeraansluiting te verwijderen, en kijken of je met behulp van een foto kan achterhalen welke versie je hebt (bij mij dus 6Q1 937 049C) Die laatste C kan essentieel zijn, je kunt niet zomaar de ene lettercode omwisselen voor de andere, hoewel het in sommige gevallen wel kan.

Goede site om te zoeken waar er Fabia's op de sloop staan: schadeauto's (let op dat je wel op demontage gaat zoeken op de site, schadeauto's worden in zijn geheel verkocht om weer opgeknapt te worden)

TomGee

Lid
De problemen met/van/door de comfort-module verergeren zich. Nu is ook de ruitenwisser en sproeier vóór er mee opgehouden. In alle standen doet wel de achterwisser het. Ik moet dus snel aan het werk. Maar .... ik ben wat in de war gebracht door mijn rondvraag bij een aantal garagebedrijven. Ik krijg namelijk te horen dat de module ook weer ingeleerd moet worden. Is dat zo?

Bovenaan Onderaan