automatische deurvergrendeling op de Fabia FL?

Wik

Lid
Hoi.
Even een leuk vraagje.
Ik lees/las ergens dat het mogelijk is dat bepaalde types Skoda een automatische deurvergrendeling KUNNEN hebben.
Zodra je 15 km of harder gaat rijden dan gaan automatiek de deuren op slot.
Dit zit niet op mijn Fabia Greenline.
maarrrr, het valt mij op dat ik steeds een soort van TIK hoor in alle deuren als ik boven de 15km kom?
Dus het LIJKT alsof de deuren op slot gaan, maar dat gaan ze niet.
Net alsof het op slot gaan commando wel eventjes heel kort naar de deuren gaat, maar dan toch ook weer niet.
Optie? die niet helemaal netjes werkt?
Wie herkent of weet dit.

groet
Wik.

(ondertussen op de 8000km (probleemloos) met mijn Fabia)
 
In de gebruikershandleiding staat op pag. 38 dat het te activeren is door de garage, dus is het een optie die er standaard wel op zit maar nog niet geactiveerd.
 

henm

Lid
@wik: hoe heb je dat gecontroleerd?
Bij ons ook door de garage ingeschakeld en die tik die hierbij hoort is overduidelijk gerelateerd aan de deuren. Bovendien gaat het lampje branden op de console.
Ontsluiten door de andere knop of door gewoon aan de deurhendel te trekken.
 

Wik

Lid
Dank voor je REply.
Kost dat activeren iets?

Vreemde is wel dat je wel een voorzichtige TIK hoort, maar het niet gebeurt.
Maar je kunt dit dus wel AAN (zodat het eCHT werkt!) laten zetten begrijp ik nu.

@wik: hoe heb je dat gecontroleerd?
Bij ons ook door de garage ingeschakeld en die tik die hierbij hoort is overduidelijk gerelateerd aan de deuren.
 

henm

Lid
Is werkje van niks, gebeurt via de software. Een beetje goeie dealer zal dat als service doen denk ik zo...
Bij ons tegelijk de achterlichten gekoppeld aan de dagrijverlichting.
 

woozie

Actief lid
je kan het idd. laten activeren bij de dealer..
boven de 15 km p/u gaan de sloten automatisch dicht, en gaat het lichtje op de knop bij de versnellingspook branden.

overigens kan je dan wel de deuren van binnen openen, maar van buiten niet meer.
 
Mijn dealer (Ab Mulder Apeldoorn) heeft dat gratis gedaan, heel erg netjes van hun.
Voordat ik hem op ben gaan halen heb ik hun gebeld, en toen hebben ze het met afleveren meteen mee gepakt.
 

wanderer

Senior Member
Bij ons tegelijk de achterlichten gekoppeld aan de dagrijverlichting.
tja...en dat is verboden......bij dagrijverlichting mogen de achterlichten niet branden.....

enne....wat is het voordeel om de deuren te vergrendelen van buitenaf bij een snelheid >15km/hr?
 

Hetzer

Forumguru
het e.a.a is wel standaard, maar vaak niet geactiveerd door de dealer. Indien ingesteld gaat na de automatische vergrendeling ook het oranje controle lampje voor de versnellingspook gaat branden.

(p.s ik heb overigens de titel aangepast, deze vraag geld voor niet alleen voor de Fabia in GL de uitvoering , maar ook voor de overig uitrustingsniveau's)
 

Jkz

Lid
Heeft de gl ook bochtverlichting en zo ja moet dit ook door de dealer speciaal geactiveerd worden, net als carjacking? Tevens heb ik ook in het vagcom iets gelezen over staging, is dit ook mogelijk voor de fabia gl?
Ik kon hier verder niet veel over vinden vandaar deze vragen!
Gr. Johan.
 

Mark

Banned
wat is het voordeel om de deuren te vergrendelen van buitenaf bij een snelheid >15km/hr?

Zo kunnen onverlaten je deur niet opentrekken terwijl je aan het stoplicht staat te wachten. Het zou niet de éérste wagen zijn die zo ongewenst van eigenaar veranderd. Op mijn Roomster was dit ook geactiveerd, vanaf 15 km/u gingen ze op slot en bij het verwijderen van de contactsleutel gingen ze van het slot. Het systeem is ook veilig, je kunt ten alle tijden de deuren van binnen openen en bij een aanrijding (als de airbag afgaat) gaan ze ook automatisch van het slot.
 
tja...en dat is verboden......bij dagrijverlichting mogen de achterlichten niet branden.....

enne....wat is het voordeel om de deuren te vergrendelen van buitenaf bij een snelheid >15km/hr?
Met mijn vorige auto hebben ze de auto al proberen open te halen bij de verkeerslichten. gelukkig zaten op dat moment de deuren op slot. Ben dus blij dat dat toen goed is afgelopen.

Maar waarom mogen de achterlichten niet branden met dagrijverlichting?
Ik hoef de functie niet te hebben, heb de verlichting toch altijd branden, maar ben wel nieuwsgierig.
 

wanderer

Senior Member
woozie schreef:
boven de 15 km p/u gaan de sloten automatisch dicht
maar hij bedoelt blijkbaar
onder de ...etc
enne dat van die achterlichten en dagrijlichten is gewoon bij wet verboden....is hier al eens eerder ter sprake geweest....
 
waarom onder de 15 km/h?

De deuren gaan gewoon dicht als je weg begint te rijden en je gaat harder dan 15km/h.
Zodra je de auto stil zet en de sleutel er uit haalt gaan de deuren weer open.
 

woozie

Actief lid
jup,



overigens heb ik niet dat de deuren open gaan als ik de sleutel eruit haal.
ik moet dan ook de knop gebruiken om de deuren van buiten te kunnen openen.
 

Fabia

† In Memoriam
Waar ik elke keer ruzie me heb is mijn achterklep. Als ik de RR start en mijn vrouw wil achterin nog wat leggen dan zit de achterklep al op slot. Ik moet dan de motor afzetten en vaak de ab gebruiken om de achterklep te ontgrendelen.
 

vinshi

Lid
Hey fabia dan moet je maar eens proberen de bestuurdersdeur te openen en dan door je vrouw de achterklep. Tenminste zo ging het bij mijn roomster wel destijds.
 

woozie

Actief lid
@ fabia

bij mij is het zo ingesteld dat de deuren pas vergrendelen als je meer dan 15 km/u rijdt.
de deuren kunnen dus nog gewoon worden geopend als de motor is gestart.
misschien dat ze dit ook bij jou zo kunnen instellen?
 

Fabia

† In Memoriam
Hey fabia dan moet je maar eens proberen de bestuurdersdeur te openen en dan door je vrouw de achterklep. Tenminste zo ging het bij mijn roomster wel destijds.

Dat meen je, ga dat van het weekend eens uitproberen. Heerlijke logica ook. Om je achterklep te openen moet je je deur openen:smiley29:
 
Bovenaan Onderaan