Automatische deurvergrendeling?

Hallo allemaal,

Ik heb al bijna 2 jaar m'n octavia en vergeet 'm weleens op slot te doen. Ik merk dat hij wel automatisch de deur vergrendeld als je niet gereden hebt, maar als ik gereden heb dan sluit hij niet automatisch.

Is dat zoals het hoort? Ik zou graag zien dat hij na 30 seconden ook automatisch vergrendeld als ik gewoon na een ritje uitstap.

Ik hoop dat jullie de gouden tip hebben!

Lijkt je dat niet gevaarlijk dat je auto afsluit en je sleutel zit nog in het contact of heb je achteloos op de bijrijderstoel gelegd? Ik weet wel dat als je de auto ontgrendelt en je opent geen deur, dan vergrendelt de auto zichzelf weer maar nooit als je ook maar 1 deur of klep hebt geopend

Joske

Forumguru
Dit gaat niet en lijkt mij ook gewoon niet zinvol.. moet je maar een Renault met Kessy kopen, als je de auto verlaat en voldoende afstand neemt gaat de auto van zichzelf op slot ;) (bij Skoda momenteel nog geen optie)

Ik heb Kessy, en dan kan ik ook de auto niet op slot doen als de sleutel er nog in ligt. Dat weet de auto blijkbaar. Dus alle techniek is gewoon al aan boord :)
Jammer dat ik er zelf niet tegenaan kan programmeren :(

doncalitri1984

Forumguru
Jammer dat ie niet a la renault idd bij afstand nemen vanzelf al op slot gaat.
Heb nu ook keyless op mijn ford (tijdelijke auto) , twijfel soms of ik goed heb "geaaid" over de hendel.
Gelukkig klappen de spiegels in en weet ik daardoor of deze op slot is, dus kijk nog weleens achterom als ik twijfel. Weet niet of je ook inklapbare spiegels heb en je jezelf kan aanleren deze "optische" check ook te doen?

Gizzmo

Forumguru
ja, jammer dat kessy niet automatisch afsluit zoals renault, en gelukkig spiegels die inklappen als de auto dicht is.
tevens had er kessy op de achterdeuren moeten zitten.
Het is nu maar half half vergeleken met renault

doncalitri1984

Forumguru
Das een jammere besparing, bij ford gaan ze wel op de achterdeuren ... Maarja voor zo'n prijs moeten ze ergens op besparen bij skoda ;)

Heb zelf eerst ook Megane gehad, moet zeggen dat dat beter werkte. Weglopen en de auto gaat (bijna, het blijft Frans en dus afwachten :-) ) automatisch dicht. Je hoort een bevestiging dmv een piep, ideaal ... ook dat er sensoren op de achterportieren zitten vond ik erg prettig...... niet echt clever .... zo duur kunnen twee sensoren op de achterportieren toch niet zijn ??

moet wel zeggen dat Renault ook eigenaardigeheden heeft : als je de portieren een keer vergrendeld hebt met de AB, dan werkt keyless entry ineens niet meer, moet je eerst de auto gestart hebben .... Weird ....

Bovenaan Onderaan