Automatische hotspot Amundsen/iPhone 7 mogelijk?

De Stip

Forumguru
Hoe kan ik zorgen dat de Amundsen in onze Karoq, meteen uit zichzelf contact maakt met de persoonlijke hotspot van mijn iPhone 7?
In de Peugeot van mijn werk gaat het namelijk vanzelf en in de Karoq moet ik dezelfde handelingen steeds weer opnieuw uitvoeren. Namelijk de hotspot op mijn telefoon uit en weer aan zetten, het rode wereldbolletje op de Amundsen aantikken en wachten tot hij (eindelijk) Connect. Dat moet toch makkelijker kunnen lijkt me?

Rallye

Forumguru
Dus de Peugeot van je werk logt automatisch in op de hotspot van je iPhone? Ik dacht dat dat niet kon - en dus ook niet met de Amundsen.

Karoq_leaserijder

Actief lid
Op mijn Android heb ik een HotSpot ingesteld. Als ik naar de Karoq loop dan zet ik de HotSpot aan. Als ik in de auto ben dan leg ik de SmartPhone in zijn QI bakje en rijd weg. Na een tijdje dan verandert de rode wereldbol in een witte.
De eerste keer heb ik de Karoq (Amundsen) handmatig in moeten stellen. Daarna heb ik niets meer hoeven doen. Blijkbaar onthoudt de Amundsen die instellingen wel.
Ik heb ook wel eens het idee dat er wel een verbinding is maar dat de wereldbol nog wel rood wordt weergegeven, maar zeker weten doe ik dat niet.
Aan het einde van de rit dan is de accu van de Android voller dan aan het begin. Blijkbaar laadt hij meer op dan dat er wordt verbruikt voor de HotSpot (en Bluetooth en GSM).
Ik beschik niet over een iPhone om het uit te proberen.

Als je al een keer verbinding hebt gehad middels jou iPhone HotSpot, en je stapt de volgende keer weer in, wellicht loont het de moeite om even te wachten totdat de beide systemen elkaar hebben gevonden.

Bovenaan Onderaan