Automatische kofferdeksel

Hippus

Lid
Mijn automatische kofferdeksel van mijn O3C vertoont soms kuren. Hij durft al eens haperen maw.
Hebben de automatische gasveren soms specifiek onderhoud nodig?

brepus13

Forumguru
Wat is precies je probleem? Sluit hij niet goed? Je kunt wel de hoogte etc opnieuw instellen wellicht helpt dat iets?

Hippus

Lid
Probleem is dat het openen soms haperend verloopt om dan meteen stil te vallen. Als ik dan terug op de knop duw boven de nummerplaat opent hij verder helemaal open.
Meestal opent en sluit de klep nadien zonder problemen. Ik denk niet dat het met ‘opnieuw instellen’ te maken heeft.
De gasveren zien er ook wel vuil (opgedroogd zand) uit na al die jaren.

Antera

Donateur
Een van je motoren is defect en moet vervangen worden. Meen € 350 per stuk en hopelijk dat er maar 1 problemen geeft.

brepus13

Forumguru
Een defecte gasveer kun je ook in vcds wel zien toch @Antera ? Uitlezen is dus het advies dan en sterkte met reparatie, die elektrische veren zijn idd erg duur. Wellicht kun je een gebruikte vinden.

Hippus

Lid
De laatste dagen opent en sluit de kofferdeur weer normaal. Misschien ontstond het probleem door het koudere weer.
Hopelijk blijven de elektrische veren nog lang werken gezien de hoge prijs van zulke elektrische veren...

Bovenaan Onderaan