Automatische vergrendeling & verlichting

DenZorR

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben Danny en ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb sinds een tijdje een octavia in m'n bezit en ben benieuwd of jullie hier op het forum een aantal vragen van mij kunnen beantwoorden.

Het betreft een Octavia Ambiente 1.6i automaat uit 2003.

1: Is het bij deze auto mogelijk om automatische deurvergrendeling in te schakelen als je boven een bepaalde snelheid komt? Zo ja, hoe

2: Is het ook mogelijk dat de verlichting vanzelf uit gaat als je de auto uit zet? (nu blijft de stadsverlichting alleen aan)

3: In de handleiding las ik iets van een comfort home functie, dat je verlichting nog even blijft branden na het vergrendelen. Als ik de instructies volg om dit aan te zetten gebeurt er niets, iemand die weet hoe het wel moet?

Alvast bedankt!

rxr

Lid
Ik vraag me af of je een Octavia 2 hebt. Ik dacht dat de 1 tot 204 liep. Bij de 1 zijn weinig instel mogelijkheden. Ik weet niet wat je met een echte kabel kunt maar ik heb z'n cheape imitatie en daar kan ik niets mee instellen.

Verder valt dit natuurlijk makkelijk in elkaar te knutselen maar een echte oem oplossing kan ik me zo niet bedenken als het niet standaard op zit.

Een oplossing om het zelf te maken is een kleine microchip met een gps module. Deze hoeft enkel maar een puls af te geven naar de centrale deurvergrendeling.

Denk er wel om, mijn O1 kan ik niet van binnen openen als het op slot is. Het knopje is naar beneden, de hendel kan het niet open doen en de vergrendeling knop in de auto werkt niet zonder contact. Dus ik weet niet of het wel veilig is.

Wat betreft je licht, dat zou ik ook nog graag willen. Voor wat ik weet heb je 2 opties. Je bekabeling aanpassen of een plugin schakelaar kopen met een auto stand. Het enige nadeel is dat er dan standaard een licht sensor bijkomt en de kosten zijn rond de 60 euro. Zoek morgen wel even een link voor je.

Laatst bewerkt:

rxr

Lid

Kippie-style

Forumguru
Met vagcom kun je wel inschakelen dat je deuren dichtgaan vanaf 15km/h deur open is ook weer easy 2x de hendel bedienen en dan gaat de deur open.
Comming home leaving home heb ik er ook inzitten golf 5 schakelaar met de module zoals @rxr gepost had werkt perfect.

Weet niet waar je vandaan komt maar aanzetten sloten kan ik maar nog meer hier op forum.

rxr

Lid
Nou @Kippie-style ik heb nog even gekeken en ik moet het inderdaad wat nuanceren. Als ik de auto met de sleutel dicht doe kan ik hem van binnen niet meer openen. Ook niet door 2x aan de hendel te trekken. Waarschijnlijk werkt het vanuit de boordcomputer anders maar met de sleutel krijg ik de auto dus niet open. Ik kan dus daadwerkelijk iemand in de auto opsluiten (afgezien van het glas)

Kippie-style

Forumguru
Jah @rxr dat klopt als je met de sleutel/afstandsbediening op slot doet gaat ie in superlock inbraak gevoelig. Als je in de boordcomp aanzet deuren automatisch dicht dan gaat die dus niet in die superlock

DenZorR

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!

Bij mij gaat de deur wel gewoon open van binnenuit als die op slot zit dus dat is geen probleem.

En hoe stel je dat precies in met vagcom?

@Kippie-style Die schakelaar heb je die wel met groene verlichting of rood?

Ik kom uit Zuidlaren trouwens (onder Groningen).

Kippie-style

Forumguru
Als je beetje weet hoe vagcom werkt dan moet je even op gerritspeek kijken daar staat welke aanpassingen op jouw auto mogelijkzijn.

Jah ik heb hem met rode verlichting nu is dat niet zo storend aangezien me auto rood is en me w8 verlichting toch wel.

Bovenaan Onderaan