Automatische vergrendeling via Maxidot?

Captain Hook

Forumguru
Het automatisch vergrendelen van je portieren als je gaat rijden.

Bij mijn O2 (uit 2005) moest de dealer nog de anti-car-hijack functie aanzetten en bij latere modellen kon je dat zelf doen m.b.v. de Maxidot.

Nu staat er in het Roomster boekje:
[FONT=SkodaSansFm,Bold][FONT=SkodaSansFm,Bold]Automatische vergrendeling*[/FONT][/FONT]
Alle portieren en de kofferklep/achterklep worden vanaf een snelheid van ca. 15 km/h
automatisch vergrendeld.
Als de contactsleutel uit het contactslot wordt getrokken, wordt de auto automatisch
weer ontgrendeld. Bovendien kan de wagen door de bestuurder door het indrukken

van de toets
van de centrale vergrendeling worden ontgrendeld.
Indien gewenst kunt u de mogelijkheid tot het automatisch sluiten door een vakgarage
laten activeren.

Hieruit kan ik echter niet opmaken of het nou wel of niet standaard aan staat? En/of je het zelf kunt instellen via de Maxidot?
Iemand?

EdK

Forumguru
niet geactiveerd vanaf fabriek
kijk je eigen groene tekst maaar
en bedoel ik de 2 laaste regels !
Dus wil je het er meteen op hebben dan meteen doorgeven aan dealer zodra je hoort dat hij binnen is en waneer je hem kunt ophalen

Captain Hook

Forumguru
Hmmm, dus eigenlijk dezelfde mogelijkheid als bij een O2 van vijf jaar oud. Je kunt het zelf niet activeren m.b.v. de Maxidot (waarom eigenlijk niet?) en de dealer moet het doen.

EdK

Forumguru
tja waarom niet dat weet ik ook niet.
Maar toen ik als optie de maxidot bij mijn huidige RR als optie erbij nam werd nieteens gesproken over de eventueele voordelen.

Naderhand kom je via het forum hier erachter dat er bepaalde optie's via de dealer zijn in te schakelen.
Dus één ding is zeker bij de volgende Skoda, hij krijgt meteen een lijstje met optie's die dan ingeschakeld of veranderd moeten worden.
Zodat het bij aflevering allemaal is zoals ik het wil.

Captain Hook

Forumguru
@EdK: en wat staat/stond er dan allemaal op dat wensenlijstje?
Ik ben me namelijk ook aan het voorbereiden... (moet toch wat met al die maanden wachttijd :smirk:)

Bovenaan Onderaan