Automatische verlichting

Collega Yeti-rijders,
ik vind dat in de stand "automatisch" de dimlichten wel erg snel reageren op een viaductje o.i.d. Onzin om dan binnen een fractie van een seconde de verlichting te ontsteken. Bovendien zal het de levensduur van mijn (dure) Xenon-buisjes wel nadeling be�nvloeden. Is die reactietijd nog ergens in te stellen ?

TurboBooster

Forumguru
Schakelaar gewoon op 'uit' en de dagrij-verlichting activeren.
Ben je altijd zichtbaar en de (dure) Xenon-buisjes worden gespaard.

hemi24

Forumguru
Die van mij staan al ruim anderhalf jaar en 90k op de AUTO-stand, dus de helft van de leasetermijn hebben ze al doorstaan...

Geen idee hoe lang Xenonlampen zo gemiddeld mee gaan, maar ik zou ze lekker op de automatische stand laten staan!

Tallguy

Forumguru
vlgs mij is er een setting in de VAGCOM waarbij de gevoeligheid van wat sensoren bijgesteld kan worden (oa de regensensor dacht(?) ik me te herinneren). Misschien dat iemand met een VAGCOM en een Yeti die opties een wil checken?

Of je de gevoeligheid van de sensoren zo 1-2-3 kunt aanpassen weet ik niet (lijkt me overigens ook sterk). Wat je wel kunt aanpassen is de drempelwaarde dat je bolide wat met de informatie van de sensoren doet.
Er is dus een setting, onder module 9 centrale electronica en dan het onderdeel 1K0 955 559 waar je de lichtdoorlatendheid van de ruit kunt instellen (er zijn dan 4 instellingen). Die zullen dan ook bepalen wanneer je verlichting aan gaat en wanneer je ruitenwisser gaan beginnen. Aangezien beide aan elkaar gekoppeld zijn moet je wel goed nadenken wat je wilt. Wat handig voor de verlichting lijkt is misschien onwenselijk voor de regensensor en viceversa.
Bij mijn weten staat die instelling op dit moment trouwens op iets van + 40% of zo.

Aangezien beide aan elkaar gekoppeld zijn moet je wel goed nadenken wat je wilt. Wat handig voor de verlichting lijkt is misschien onwenselijk voor de regensensor en viceversa.
Bij mijn weten staat die instelling op dit moment trouwens op iets van + 40% of zo.

Dat lijkt me dus een lastige klus worden. Ik had me voor kunnen stellen dat er een soort instelbare timer zou zijn. Als je met de auto weer in het licht komt duurt het enkele seconden voordat de lichten weer uit gaan. Dat betekent dus dat er bewust een vertraging in zit. Had ook handig geweest bij het AAN-gaan van de verlichting. We doen het er mee. Verder een fijne auto hoor :)

Tallguy

Forumguru
@Sodela: juist, zoiets was het. Het ging idd over drempelwaardes. Bedankt voor het ophelderen daarvan.

Bovenaan Onderaan