Autoradio inbouwen: verkooppraatjes of niet?

Bart_PJ

Nieuw lid
Heb pas een nieuwe Fabia Combi gekocht. Wil er mijn nieuwe blaupunkt radio inbouwen, maar de garagist doet uitschijnen dat dit
1. erg moeilijk is en
2. dat ik een absoluut antenneversterker nodig heb.
Is dat zo of is dit enkel verkoperspraat?

Tallguy

Forumguru
Re: autoradio inbouwen

blabla-praat. Volgens mij maakt het geen klap uit of het een Fabia of een O2 is...in elk model kan een eigen radio ingebouwd worden. Antenne versterker zou kunnen, MAAR...Blaupunkt heeft zelf in z'n modellen (vooral die van de laatste jaren) al een eigen verterkterje. Die Blaupunkts hebben vaak een goed ontvangst als elk ander merk al begint te storen.

Laat me raden: De verkoper wilde dat je een Skoda eigen radio nam zoals een Stream of hoe dat ook heet voor een Fabia?
Niets van aantrekken. Het is verkooppraat. Denk je nu echt dat Skoda (of welk merk dan ook) het onmogelijk maken dat je geen eigen radio erin kan zetten? Dan snijden ze zichzelf flink in de vingers.

Blabla-praat dus.

PS: Ik heb meteen je topictitel iets aangepast.

purk

Senior Member
Re: autoradio inbouwen

Net helemaal met je eens, ik weet niet of er in een fabia ook een geschakelde + op het stekkerblokje zit wat achter de afdekking van de radio plek zit, want wil je dat de radio zichzelf uitschakeld als je de sleutel uit het contact of van het contact haald, dan geeft dit dus wel zeker een probleem al je er geen verstand van hebt.

Wil je de radio telkens zelf uit en aan zetten dan is het geen probleem maar dan adviseer ik je wel een antenne verterkker te gebruiken.

Bart_PJ

Nieuw lid
Dank voor jullie reacties, hoewel ik niet zo goed inzie wat die antenneversterker te maken heeft met het feit dat je je radio handmatig aan/uit zet.
Ik denk gewoon de radio zelf te installeren en af te wachten hoe de ontvangst dan is. Om zo een versterker zelf te installeren zie ik niet meteen zitten, of is dat ook een koud kunstje?

Jpoers

Lid
Is vrij simpel, bestaat al ergens een draadje over, over het uitschakelen moet je je ook niet druk maken, het standaard isoblok wat al in de fabia aanwezig is werkt gewoon goed.

EdK

Forumguru
Bouw jij die radio maar lekker zelf in als je een beetje handig bent !! Ik heb bij vorige skoda , ook een fabia , zelf de radio ingebouwd en heeft altijd probleemloos gedraait ( Pioneer ) Zoek alleen ff op forum het draadje op met betrekking tot de ISO stekker en de 1 of 2 draadjes die uit de isostekker losgehaald moeten worden !!
Voor de rest is het verhaal van je dealer een beetje een praatje om een Skoda set te verkopen aan jou !!

Bovenaan Onderaan