Autoradio Superb I (de)monteren.

Kruimeltje69

Nieuw lid
Als het goed is beschik ik komend weekend over een Superb I. Daarin zit een Symphony radio die ik wil vervangen door een Sony autoradio :
910989-12.jpg

Weet iemand misschien of dit een eenvoudige klus gaat worden of zijn de kabels erachter niet geschikt om er direct een universele radio aan te pluggen ?

Verder wil ik er er een externe microfoon aan hangen, ik vermoed dat dat sowieso wat lastiger gaat worden omdat die kabel door het dashboard heen moet om er aan de zijkant uit te komen.

Antera

Donateur
De stekkers passen als het goed is zo in je nieuwe radio. Mijn pioneer heb ik eens getest in mijn auto met dezelfde symphony en dit was verwijder en plug in de nieuwe radio.

Let wel op dat je de code van de symphony hebt mocht je deze verwijderen en weer willen instaleren. Mocht je de code nodig hebben dan kan ik dit navragen voor je indien nodig. moet dan alleen het chassisnr hebben en het nummer op de radio

omtrend de microfoon kan je onder langs het dasboard via de A-style naar de verlichting brengen waar er roostertjes in zitten waar deze achter kan. En dat werkt perfect

Kruimeltje69

Nieuw lid
Mooi, dat is goed te horen. Bedankt voor de tip van de code, de radio kreeg ik tijdens de proefrit niet aan dus dat moet ik niet vergeten.
Zijn die speakers in de deuren nog van een beetje redelijke kwaliteit ?
Na vele stations weer eens een sedan en dus de mogelijkheid voor speakers in de hoedenplank, alleen dat zal dan ook wel draden trekken worden ...

Antera

Donateur
Ik had me pioneer erin gezet en het klonk nog steeds super. De standaard speakers zijn echt perfect en doe geen speaker in de hoedenplank monteren. De standaard installatie voldoet prima alleen een subje in de koffer zou niet misstaan. Ik heb me OEM radio toch weer terug geplaatst en gaat nog even shoppen voor en HI-LOW converter zodat ik weer een versteker achterin kan leggen met en sub. En meteen een SD module zodat ik voortaan via SD kaart muziek kan afspelen. Oogt OEM dan

Kruimeltje69

Nieuw lid
Bedankt voor alle info.
Nog 1 vraagje : trek je de Symphony radio er zo uit (eventueel met een speciale "sleutel") of moet (een gedeelte van ) het dashboard erom heen los ?

Antera

Donateur
volgens mij heb je er eigenlijk 2 platte pennen voor nodig. Al kan ik de mijn er vrij makkelijk uittrekken met een foefje maar dat lukt niet met jouw dashboard omdat ik er een bakje onder had zitten en jij ook wel iets maar niet zon bakje als ik had.

Bovenaan Onderaan