Autoradio

Timoboy

Nieuw lid
Ik heb in mijn Skoda Fabia een radio van Pioneer. Maar telkens ik mijn contact uitschakel kan ik mijn radio niet meer inschakelen. Ik moet dus altijd mijn contact inschakelen om naar mijn radio te kunnen luisteren. Weet er iemand hoe ik dit zou kunnen aanpassen zodanig dat ik mijn radio ook kan inschakelen als mijn contact is uitgeschakeld.

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat weet ik!

Dat wil je niet! Want daarvoor is juist de geschakelde PLUS uitgevonden. Anders trekt je radio om de haverklap je accu leeg.

Hoe het hoort: contact een tikje aan, radio aan. Contact uit, radio uit. Slechts een backup (continu plus) voor de instellingen blijft erop.

Kirsten

Senior Member
Mocht je het toch willen en er toch aan denken om de radio als je uitstapt uit te zetten, dan moet je de plusdraad (waar continu stroom op staat) van de radio en de plus van het contactslot bij elkaar doen. Het draadje van de radio is meestal rood en geel.

bing69

Actief lid
Ik heb in mijn Skoda Fabia een radio van Pioneer. Maar telkens ik mijn contact uitschakel kan ik mijn radio niet meer inschakelen. Ik moet dus altijd mijn contact inschakelen om naar mijn radio te kunnen luisteren. Weet er iemand hoe ik dit zou kunnen aanpassen zodanig dat ik mijn radio ook kan inschakelen als mijn contact is uitgeschakeld.

Weet natuurlijk niet of jouw radio het heeft maar de mijne (blaupunkt) wel.
Als hij uit staat kan ik hem toch aanzetten, hij blijft dan bv een half uur spelen. Wellicht kun je dat ook even proberen...

Hetzer

Forumguru
Hoe het hoort: contact een tikje aan, radio aan. Contact uit, radio uit. Slechts een backup (continu plus) voor de instellingen blijft erop.

Bij mij gaat de radia aan bij contact aan, en ook uit bij contact uit, elos van dit kan ik ookzonder dat het contact aan staat ,de radio aan zetten

bing69

Actief lid
Weet natuurlijk niet of jouw radio het heeft maar de mijne (blaupunkt) wel.
Als hij uit staat kan ik hem toch aanzetten, hij blijft dan bv een half uur spelen. Wellicht kun je dat ook even proberen...

Vandaag als vervangende auto een Roomster met de Dance radio, ook hier kan ik als de sleutel er uit is (en de radio ook uit is) hem weer aan zetten door op de volume knop te drukken.

Bovenaan Onderaan