Autoruitschade

shocked.gif
Pfff... heb ik dat. Mijn vriendin de hele week de Skoda meegehad en ik de Corrado vanwege verschillende diensttijden. Rijd ik vandaag haar naar het werk zie ik een barst van een centimeter of 20 in mijn voorruit. Mijn vriendin wist natuurlijk van niets
crazy.gif
.
Ik dacht eerst dat het spontaan was gebeurd, aangezien ik geen enkel putje kon ontdekken. Bij Carglass wisten ze me echter toch een aanwijzing voor steenslag aan te wijzen. Geen garantie, maar verzekeringswerk dus.
Nu maar hopen dat de goede ruit wordt besteld; met uitsparing voor het chassisnummer en zonneband. Die laatste was ik eerst vergeten door te geven en heb dat net via het landelijke callcenter pas aangegeven en zij zouden op hun beurt weer een fax sturen.
Maandag wordt de ruit geplaatst...
Zo, dat moest ik ff van mijn hart...
blush.gif

deusjevo

Forumguru
Nieuwe ruit kostte mij 372 euro ex BTW bij Autotaalglas (wel gratis een vervangende Smart..)
Hou ons even op de hoogte van jouw prijs, hebben we een klein prijsvergelijkje.

Octaviarijder

Actief lid
Met mijn vorige auto ben ik naar de Glasgarage gegaan, ik kreeg gelijk een ruit met zonneband en moest 25 euro eigen risico betalen.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Met mijn vorige auto ben ik naar de Glasgarage gegaan, ik kreeg gelijk een ruit met zonneband en moest 25 euro eigen risico betalen.

[/ QUOTE ]

En je verzekeringsmaatschappij de rest...
Bij mij hoestte de leasemaatschappij het op, dat was ik nog even vergeten te schrijven
blush.gif

Mistraller

Senior Member
Bij mij kwam carglass aan de deur, en de telefoniste vroeg al meteen of ik een donkere band en sensor had, en ze hadden de juiste ruit ook netjes bij. Na een uurtje zat ie erin. Enige nadeel: m´n parkeerbonnenhouder zit niet meer zo strak dus die rammelt bij bepaalde trillingen mee, en de ruit sluit iets minder mooi aan op de A stijlen.
En je mist het chassisnummer in de voorruit.

Ik zal de totaalprijs maandag wel ff melden, zodra de ruit erin zit. Mijn eigen risico was ergens tussen de 65 en 70 euri.
@ Mistraller: grappig dat ze bij jou wel om de zonneband vroegen en niet om de uitsparing van het chassisnummer. Bij mij was het net andersom. Zit een parkeerbonnenhouder standaard in de Octavia's trouwens? Ik heb er namelijk ook eentje, maar ik dacht dat de vorige eigenaar die erin had gezet.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK_Relfie</font><hr />

Zit een parkeerbonnenhouder standaard in de Octavia's trouwens? Ik heb er namelijk ook eentje, maar ik dacht dat de vorige eigenaar die erin had gezet.

[/ QUOTE ]
Ja, is standaard bij alle Skoda's

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Zit een parkeerbonnenhouder standaard in de Octavia's trouwens? Ik heb er namelijk ook eentje, maar ik dacht dat de vorige eigenaar die erin had gezet.

[/ QUOTE ]
Ja, is standaard bij alle Skoda's

[/ QUOTE ]

Oww??

Zo dan! Vrijdag de 13e en het ongeluk heeft inderdaad toegeslagen. Zoals uit dit draadje al bleek is mijn voorruit sinds een paar dagen voorzien van een 20cm grote barst. Tja, verzekeringswerk en klaar is Kees denk je. Ik zou jullie a.s. maandag op de hoogte brengen van de kosten, etc.

Het volgende raden jullie vast niet:
Mijn voorruit naar de KL*** is één ding, maar dan denk je het wel gehad te hebben. Vooral ook, omdat ik in al die jaren nog nooit schade of iets dergelijks gehad heb. Wil ik zaterdagochtend naar mijn werk. Hebben ze mijn achterruit INGEGOOID!!! Er is niets uit de auto gestolen, maar dit verzin je toch niet? Auto sinds twee weken in bezit en twee kapotte ruiten binnen twee à drie dagen?

Het moet in de vrijdagavond of die nacht zijn gebeurd. Het is dat ik bij Justitie werk en weet dat ik niemand mag mollen, maar ik denk dat het goed is dat ik het niet gezien heb...

Ze hebben er nu een noodruit ingezet. Zodra beide ruiten binnen zijn dan kan ik langskomen om ze erin te laten zetten.

LenK

Forumguru
Dat is inderdaad balen en kost je onnodig €€€

dat ik het niet gezien heb...

[/ QUOTE ]
Zo zijn die "stoere" lui die dit doen, lekker stiekum.
En als ze niet gepakt worden "durven" ze het nog wel een keer (hopenlijk voor jou bij een ander). Ik moet zo ook niet betrappen van die vandalisten
biggthumpdown.gif

FF een kleine update:
Ook al zat het eigenlijk vol (zeggen ondernemers wel vaker volgens mij), ik kon vandaag de Skoda afleveren bij Carrglass, zodat ze er vandaag aan konden werken. Einde van de dag kan ik hem als het goed is ophalen... met twee nieuwe ruiten
24.gif

Ik had beloofd dat ik nog even zou melden hoe duur de ruiten eigenlijk waren. Bovendien was ik er tijdens het plaatsen van de noodruit uit plexiglas bij en was de moneur zo vriendelijk om mij foto's te laten maken onder het mom van 'elk voordeel heb z'n nadeel'...

De prijs van de achterruit was zo'n 461 euro en nog wat eurocentjes. De voorruit weet ik helaas niet, maar gezien de groene raamband, de groenige ruit en de uitsparing voor het chassisnummer schat ik de prijs toch ook zo rond de 300 euro... Ik ben blij dat ik alleen maar de eigenrisico hoefde te betalen.

Hieronde volgen de foto's van de plaatsing van de plexiglas nood-achterruit.

foto van de versplinterde ruit met al goed zichtbaar het ontstane gat...

Bijlagen

• 39234-Resize of 1 gat in ruit.JPG
    39234-Resize of 1 gat in ruit.JPG
    49 KB · Weergaven: 17
nee... dit is geen zeer getinte achterruit, maar een vuilniszak ter afdekking van de vernielde achterruit...

Bijlagen

• 39235-Resize of 2 afgeplakt.JPG
    39235-Resize of 2 afgeplakt.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 17
de plexiglasplaat die uiteindelijk mijn noodachterruit moet gaan vormen...

Bijlagen

• 39237-Resize of 4 plexi plaat.JPG
    39237-Resize of 4 plexi plaat.JPG
    36,9 KB · Weergaven: 17
en zie hier het eindresultaat...

overigens zitten inmiddels zowel voor als achter de definitieve ruiten op zijn plek, maar helaas kon ik vanwege werkzaamheden niet hierbij aanwezig zijn (dus ook geen foto's).

Bijlagen

• 39239-Resize of 7 noodruit geplaatst.JPG
    39239-Resize of 7 noodruit geplaatst.JPG
    40,9 KB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan