Autosleutel Fabia Greenline

Repatriant

Nieuw lid
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met een autosleutel. Ik doe de auto open, met ingebouwde afstandbediening, en terwijl ik een ruitenkrabber pak, gaat de auto op slot. Omdat ik de sleutel in de hand had kon ik deze weer vrijgeven, Gisteren startte ik de auto en ging daarna de ruiten van het ijs vrijmaken. En de auto ging op slot, met draaiende motor. Gelukkig had ik een reservesleutel, maar de schrik zit er dik in. Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Eltjo

Forumguru
Deurslotcontacten die niet meer goed werken, denk ik. Een bekend kwaaltje, ik had het met beide Passat’s uit mijn onderschrift.
Gaat de verlichting aan als je de deur opent? En gaat die wel aan als de interrieurverlichtingsschakelaar goed staat en je een andere deur opent?
De auto weet dan niet dat een deur geopend is geweest en dan gaan na 30? seconden de vergrendeling er weer op.

Remedie; slotmodule vervangen of repareren door de contacten die soms zijn losgebroken uit de soldeer te hersolderen.

Kanttekening na EdK’s relaas hieronder... ik weet niet of bovenstaande het geval kan zijn als de motor loopt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Zelf dit ook eens aan de hand gehad met me Yeti een 10 jaar terug.
In de wasstraat geweest en dacht lekker met muziekje aan de boel uit te zuigen.
En gooi me deur dicht voor en wil achterdeur opendoen en.............. niet open te krijgen.
Alles zag ik liggen in de wagen, hoorde de muziek spelen maar kreeg hem niet meet open.
In T shirt op geleende fiets door de sneeuw naar huis gereden en reserve sleutel opgehaald waarna in deze weer kon openen.

Ook ik vroeg me af hoe dit was gebeurd ??
Want nadat ik het probeerde te simuleren lukte het gewoon niet !!
Tot ik de knop in de auto van deuren sluiten ( op slot ) indrukte en dus de deuren ook allen weer sloten met sleutel in contact met radio aan...
Dus als je ook zo'n knop hebt, dan is kans redelijk aanwezig dat dit is gebeurd !!??
Oh en ga even naar topic 'meet en greet" en stel je daar even voor ! Word door vele leden op prijs gesteld !!
En zet daar even in je verhaal ook neer welke Fabia je nu hebt ?? Want je post in het Fabia 1 topic en in Fabia 2 topic !!??
Dus ja dan word het een raadsel welke je hebt ? Kan wel zijn dat je in een Fabia 3 rijd !!

EdK

Forumguru
JA die 5 Km op die fiets waren erg koude kilometers...
Maar je begrijpt dat ik op terug weg toch wel een dikke trui aanhad !!

Bovenaan Onderaan