Autoweek: Superb is de meest betrouwbare Skoda

ertromp

Forumguru
Leuk stuk in de Autoweek nr. 38 over een Superb 2.0 TSI Combi met 100.000 km op de teller.
Deze is uit elkaar geschroeft en oké bevonden.
Ja wie had anders verwacht:D
Overigens wel olielekkage aan een sensor

Laatst bewerkt:

MennoW

Forumguru
De dealer waar ik de auto in onderhoud heb, (klaagt) dat ze bijna geen extra werk aan de Superb hebben ;)

Cordoba

Forumguru
Ik weet van iemand die met zijn Seat Leon 2x in Autoweek heeft gestaan, en bij de laatste keer had de auto iets van 240.000 km op de teller staan. Ook daar niets op aan te merken, maar een week nadien had ie turbo-problemen (bleek uiteindelijk een vervuilde turbo te zijn, waardoor de schoepverstelling niet goed meer werkte).

Michel

Forumguru
Ik heb het artikel zojuist gelezen. De Superb komt er heel goed vanaf, al is dit artikel wel weer voorzien van opmerkingen als "emotieloos", "karakterloos" etc. Ik word daar soms een beetje moe van. Alsof de door hen bejubelde standaard Golf of Audi modellen zo sprankelend zijn. Van een auto verwacht ik geen karakter. Het is een ding/apparaat, geen mens.

Waar ik verder wel om moest lachen is dat sommigen de bagageruimte niet al te groot vinden en vergelijkbaar vinden met de Octavia. Pardon? Hoeveel ruimte wil je dan hebben? Dan ben je meer op zoek naar een VW Transporter of zo. Ik kan me nog verbazen hoeveel zooi ik kwijt kon in mijn Octavia, waarbij sommigen dachten dat het niet zou passen. En ook in deze Superb heb ik al heel veel spullen in een keer vervoerd, zonder de bank neer hoeven te klappen.

CDK

Forumguru
In de sedan past naast 2 uitgeklapte boodschappen kratten een ingeklapte kinderwagen met reiswieg en een maxicosi, zonder neergeklapte achterbank, wat wil je nog meer dan??

Noord26

Forumguru
Was gisteren even bij de dealer om te vragen of ze het druk hadden met standaard onderhoud. Daarop kwam het antwoord dat ze waarschijnlijk ook zo klaar zouden zijn met onze SuperB. Blijkbaar komen die maar zeer weinig binnen voor reparaties naast het standaard onderhoud.

MaRco2

Forumguru
Mooi stukje inderdaad, geeft een erg goede indruk voor de toekomst.:) Nu even doorrijden tot 300.000 km, maar dat doen ze helaas niet.

Bovenaan Onderaan