Autoweek Tevredenheids Trofee 2007

Fabia

† In Memoriam
En daar is weer, de Autoweek Tevredenheids Trofee 2007. In de algemene uitslag staat de Octavia op plek 30 en de Fabia plek 42. En bij de modellen mini-compact staat de Fabia op plek 9. En in de compacte middenklasse staat de Octavia op plek 8.

Je kan alles nalezen op: http://www.autoweek.nl/tt2007.php

LenK

Forumguru
3 mogelijkheden:

1 Er zijn meer klachten dan een paar jaar geleden
of
2 Skoda rijders zijn kritischer geworden
of
3 Andere merken zijn beter geworden en Skoda niet

Ik gok op een combi van 1 en 2

De Jappen (bovenaan) en de Fransen (onderaan) zijn wel constant.

Dutch4x4

Senior Member
Wat ik hier aan klachten zie over de O2, doet vermoeden dat het vooral 1 is. De O2 trekt vooral leaserijders, terwijl het bekend is dat privérijders kritischer zijn.

Aan de andere kant - als we toch aan het generaliseren zijn - zijn leaserijders sneller ontevreden. :D

Hoe dan ook, ik denk dat Skoda vanwege het enorme succes van de O2 zijn kwaliteitscontrole iets heeft moeten laten varen.

Wat ook meetelt, is dat Skoda nu niet meer zozeer uit de oude onderdelenbak van VAG pakt, maar net zo vroeg van de nieuwste technologie gebruikmaakt. Minder bewezen techniek, meer kinderziekten.

sitechris

Donateur
toch is het al met al geen slechte score. Bovengemiddeld. En als je de score van imago en exterieur wegneemt, heb je gewoon een goede score en goede auto.

LenK

Forumguru
En de O2 staat nog steeds in de compacte middenklasse, terwijl in de middenklasse auto's van dezelfde grootte of zelfs kleiner staan zoals daar zijn:
BMW 3, Alfa 159, Volvo 40/50, Alfa GT, Mercedes C, Audi A4
En die klasse gaat niet over prijs maar over grootte anders zou er niet het woord "compacte" gebruikt worden.

Octaviarijder

Actief lid
Dit gaat alleen maar over de O2, want de O1 is te oud om mee te doen. Het gaat in dit onderzoek veelal om persoonlijke meningen van rijders, hier zitten veel rijders bij die voor de Skoda een beduidend duurdere auto hadden. Ik denk dus dat dit geen goed beeld geeft van de prijs/kwaliteit verhouding, maar eerder van wat voor auto reed ik hiervoor en hoeveel slechter/beter is mijn huidige auto.

LenK

Forumguru
Het gaat in dit onderzoek veelal om persoonlijke meningen van rijders, hier zitten veel rijders bij die voor de Skoda een beduidend duurdere auto hadden. Ik denk dus dat dit geen goed beeld geeft van de prijs/kwaliteit verhouding, maar eerder van wat voor auto reed ik hiervoor en hoeveel slechter/beter is mijn huidige auto.

Tuurlijk gaat het over persoonlijke mening, daar is het onderzoek toch voor.

En waar haal je de wijsheid vandaan dat in Skoda mensen rijden die voorheen duurder reden?

En is duurder altijd beter. Nee, niet voor pindakaas en niet voor auto's. Skoda wordt door de vakpers altijd prima beoordeeld, meestal beter dan duurdere auto's.

Fabia

† In Memoriam
In autoweek nr 43 mochten de importeurs hun reactie geven op de autoweektevredenheidstroffee. Elke importeur reageert netjes behalve....................Skoda. "Skoda onthoudt zich van commentaar" Wat een arrogante houding zeg. Ook al ben je het er niet mee eens, wat ik niet verwacht, dan kan je toch wel ff reageren. Voel me als Skoda rijder en respondent me aardig in mijn hemd gezet.

Abo

Lid
Het kan nog veel arroganter hoor, Peugeot ontkent namelijk al jarenlang de slechte resultaten van onderzoeken. Iedere keer zegt men dat het Autoweekonderzoek niet aansluit bij de resultaten van andere onderzoeken. Echter van bijvoorbeeld de Peugeot 206 en 307 zijn er heel wat klachten m.b.t. reparatiegevoeligheid.

Count down: Op donderdag 1-11-2007 wordt mijn ….ster afgeleverd.

joergarms

Senior Member
Ik las toevallig afgelopen week ook dat onderzoek.
Ok, we staan niet helemaal bovenaan, maar we staan wel boven Seat en Volkswagen, terwijl ze allemaal hetzelfde bodemplaatje delen.
Dat doet mij dan wel weer goed.

van_der_P

Senior Member
Ik las toevallig afgelopen week ook dat onderzoek.
Ok, we staan niet helemaal bovenaan, maar we staan wel boven Seat en Volkswagen, terwijl ze allemaal hetzelfde bodemplaatje delen.
Dat doet mij dan wel weer goed.

Is dat geen schijn Skoda is het laatste bij de VAG groep gekomen. De oudste Skoda nieuwe stijl is nu ongeveer 9 a 10 jaar oud. Vooral de laatste jaren gaat het met de verkoop van Skoda de goede kant op. Dat betekend dat deze auto's op een leeftijd komen dat er links en rechts iets aan begint te mankeren(ouderdom komt met gebreken ook bij Skoda)

LenK

Forumguru
Nee zo werkt het niet. Je mag alleen maar meedoen met de laatste 2 (? kan ook 3 zijn wil ik even kwijt) bouwjaren, dus geen O1 uit 1998 dus.

Bovenaan Onderaan