Autoweek tevredenheidstrofee 2009

Ik vind um wel aardig hoor. De Octavia scoort bijvoorbeeld beter dan directe concurenten als de Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Seat Altea, Toyota Avensis, VW Golf, Citroen C5 (wel het oude model...) , Renault Laguna..... enz.

BMW 3, Mercedes C en Audi A4 scoren daarentegen hoger, maar is ook wel echt een ander segment.....

kcj

Actief lid
Als je de 3 'beoordeelde' modellen van Skoda bekijkt, komt de Roomster er het beste uit.
Pech onderweg = nooit (afkloppen :D.
Terugroepactie = nooit.
Slechter dan gemiddeld : remmen (? op onze 1.6 benzine zijn die OK) en ramen (de achterste ramen sluiten soms niet en gaan dan terug naar beneden bij de onze).
De andere (Waardevastheid, Onderhoudskosten/verbruik, Motor- en rijgeluiden, Het design van het exterieur, Prestaties) zijn eerder persoonlijke appreciaties.
Ter verduidelijking : prestaties van onze 1.6 benzine vind ik méér dan voldoende, maar iemand die liever een Porsche heeft... tja, die vind zo'n 1.6 maar ondermaats.

Dus : Blijkbaar toch het beste van beide andere Skoda's genomen ? :)

Koen

Edit : de 'rangschikking' onderhoudskosten nog eens bekeken : zijn dat zogenaamde 'PON'-prijzen (jullie NL importeur) ? Voor mij mag de Roomster (bij mijn garage in B toch) een heel pak beter eindigen wat betreft kostprijs onderhoud. Verbruik : rijstijl wat aanpassen en we komen onder de 7 liter gemiddeld per 100 km).

Aiii

Lid
Hoe die Toyota Prius zo hoog komt bij tevredenheid snap ik echt niet.

De verbruikswaarden worden niet waargemaakt (als ik de Toyota Prius rijders in mijn omgeving zo hoor) en de ene keer dat ik er één heb gereden was ik blij dat ik uit kon stappen, want het rijgedrag is nu niet bepaald denderend.

Het blijft toch een zeer gekleurd onderzoek denk ik zo...

Neptukker

Forumguru
Hoe die Toyota Prius zo hoog komt bij tevredenheid snap ik echt niet...
Het gevoel dat dankzij jou de wereld ontdaan is van oorlogen, honger, onverdraagzaamheid en vervuiling zorgt vast voor een hoge tevredenheid (over jezelf). En dat allemaal dankzij de aanschaf van een Prius.

Fabia

† In Memoriam
De Roomster staat op plek 22 en de Mazda 6 op een gedeelde plek 38 met de Fiat Panda!!!. Mijn dag is weer goed:cheer::yeah::cheer:

LenK

Forumguru
Als we dan toch bezig zijn: de Octavia op 41 en de Fabia op 55...............

Het werd stil aan de overkant

Roel

Lid
En al die auto's werden weer verslagen door de Prius... Dus... Nonverkiezing ;)

Ja, volgens de Clarkson-norm zou de uitslag er heel anders uit zien: als je een Prius koopt, geef je duidelijk niets om auto's; ik zou er niet in gezien willen worden!

Aiii

Lid
Ja, volgens de Clarkson-norm zou de uitslag er heel anders uit zien: als je een Prius koopt, geef je duidelijk niets om auto's; ik zou er niet in gezien willen worden!

Ik denk dan ook dat er niet veel mensen buiten de Prius-rijders zijn die het imago van Prius als pluspunt zouden zetten.

Maar goed, dit is ook niet de verkiezing van de beste auto, maar de verkiezing van welke auto de meeste tevreden rijders heeft.

De grote fout die hier gemaakt wordt imho, is dat alleen mensen die hun auto 1 á 2 jaar geleden gekocht hebben mogen meedoen. Als een auto na vier of zes jaar compleet uit elkaar valt kan de tevredenheid nog steeds hoog zijn in deze test, ongeacht hoe tevreden de rijders na jaren van gebruik zijn.

Maar goed, het is een leuk onderzoekje, maar echte waarde? Neuh.

sitechris

Donateur
Als je veel rijdt, ben je volgens mij kritischer op je auto dan de gemiddelde automobilist. De gemiddelde Honda Jazz rijder stapt gemiddeld 1 keer per week in om met 80 per uur naar de Veluwe te rijden. Dan is alles goed, als dat ding maar rijdt. Dus scoort zo'n auto hoog. De meer veeleisende automobilist gaat echt niet in een Jazz rijden.

Bovenaan Onderaan