AUX aansluiting in Fabia2

SkodaRoomster

Nieuw lid
Standaard zit in bijna elke Škoda een AUX aansluiting. Ook op mijn radio zit een keuze voor AUX. Ik heb echter geen idee wat je er mee kunt. Zelf dacht ik dat misschien een MP3 speler aangesloten kan worden, maar geeft deze dan via de radio het geluid weer? En zo ja, kan in plaats van MP3 ook een MP4 speler worden aangesloten? Of dient die aansluiting heel ergens andrs voor?

Misschien dat een van de leden ervaring in het gebruik van de AUX heeft en mij kan informeren?

Richard
 

Fabia86

Actief lid
Ik heb een aux aansluiting en daarom kan ik eenvoudig via een standaard 3,5 mm audiokabel muziek afspelen vanaf mijn mp3 (iphone in mijn geval).
De aansluiting werkt volgens mij ook op mp4 spelers, zolang er maar een koptelefoonaansluiting op zit. De bediening moet overigens wel via het mp3/mp4 apparaat gebeuren ( behalve het volume).
 

SkodaRoomster

Nieuw lid
Dank je wel Fabia86 voor je snelle reactie. Ik denk dat ik dan een MP4 speler ga aanschaffen, zodat ik op eenvoudige wijze toch mijn eigen muziek kan beluisteren. Overigens is de Fabia er nog niet, maar eind april verwacht ik hem.
 
Alternatief: je kunt je MP3'tjes ook op CD branden, bijna elke radio lust die wel tegenwoordig. Dan gaat de bediening gewoon via de radio en je hoeft niet apart een MP4-speler aan te schaffen. Tenzij je dat tòch al van plan was natuurlijk.
 

Hetzer

Forumguru
de aux icm de Swing radio is echt ideaal, ik sluit mijn Xperia er altij op aan, deze staat vol met Mp-3 en mp-4's
Ook kun je dmv de aux aansluiting de swing radio gebruiken als carkit in ieder geval icm de Xperia, echt ideaal
 
Dat is handig om te weten. Ik wist helemaal niet dat je de Swing als carcit kon gebruiken. Moet natuurlijk wel de microfoon gevoelig genoeg zijn, heb zelf een Xperia X10.
Wat voor een kabeltje moet dat zijn? Speciaal kabeltje of gewoon een kabeltje met aan weerszijden een 3,5 mm audio-jack?
 

Fabia86

Actief lid
De carkit functie werkt hier niet met de Dance radio icm de iPhone... Zal wellicht aan de oudere dance radio liggen?
 

Hetzer

Forumguru
@jeepeetje, ik heb een X10 HD, en gewoon icm een normale audio-jack kabel, kun je de Swing radio en de boxen van de auto gebruiken als "carkit"
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb de Swing-AUX ook als "carkit".

Benodigdheden: Headset Jack 4 port (met mic) op GSM, Headset met een extra Jack voor de set oordopjes. Oordopjes van de set af. Die via 3,5 mm Jack doorloopen naar de aux in. KLAAR! Gaat de telefoon over, dan even op AUX drukken en je telefoongesprek aannemen.
 

MacManiac78

Forumguru
De aansluitingen verschillen per GSM. (De verdeling van de polen over de jack kan wel eens wisselen)
Meestal heeft een GSM headset 4 polen. 1 gedeelde massa, een Mic + een Links +, een Rechts +
Een Stereo Jack (3,5 mm) heeft ALTIJD maar 3 polen 1 gedeelde massa, een Links + een Rechts +

Als voorbeeld:
Voor de iPhone: HIER een adapter voor de Mic. (4-polig voor Mic)
Dan via die Female Stereo Jack een (3 polige) dubbele Male Stereo Jack naar de AUX-in. HIER
Let op! DRIE polig van de adapter naar de AUX-IN.

It never hurts to help!
;)

Leuk is nu dat mijn Navigatie (via GSM), Muziek (via GSM) en Telefoon allemaal via de autoradio gaat.
Natuurlijk kan je ook voor een duurdere versie kiezen: De Dension Gateway Five, Bluetooth carkit, Audio via Bluetooth, Audio (Aux-In) extra, Harddisk ondersteuning tot 250 Gb (Voor audio files). Mja... dit kost +/- € 250,-
De eerder beschreven methode geeft wel wat meer loss draadjes door de auto, maar je kan voor minder dan € 10,- klaar zijn.
 

Rallye

Forumguru
Nog een opmerking, omdat mp4-spelers genoemd worden: de Aux geeft alleen geluid, maar geen beeld door.
 
Bovenaan Onderaan