Aux aansluiting

In mijn Fabia zit een Aux-stopkontakt in de middenconsole, tussen de stoelen.
Verder is de auto voorzien van de standaard radio met cd-speler, met MP3.
Nu heb ik een MP3 speler aangesloten op de Aux-aansluiting, maar hoe krijg ik de muziek van de MP3-speler op de radio, of is dat niet mogelijk met de standaardradio?
Volgens mij heb ik echt alles geprobeerd maar mij lukt het niet, iemand anders?

Natuurlijk zet ik de speler op afspelen, maar hoe stel ik die radio in zodat het geluid via de radio te beluisteren is?

Rallye

Forumguru
Zie:
https://mediaportal.skoda-auto.com/...ia/05-2012/Radio/A05_Fabia_Blues_CarRadio.pdf
of
https://mediaportal.skoda-auto.com/...ia/05-2012/Radio/A05_Fabia_Swing_CarRadio.pdf

"› De ingang voor externe audiobronnen AUX bevindt zich onder de armsteun van de voorstoelen.
AUX-ingang
› De AUX-IN-ingang kan worden geactiveerd door op de toets MEDIA en vervol- gens op de functietoets AUX te drukken.
› Externe audiobronnen die op de AUX-ingang zijn aangesloten, kunnen niet via de radio worden bediend."

Daar ben ik weer, volgens de beschrijving van de radio moet je dus, na indrukken van de toets "media" de keuze krijgen tussen CD en Aux.
Zo staat het beschreven in de instructie:
Externe bronnen
AUX-ingang
› De ingang voor externe audiobronnen AUX bevindt zich onder de armsteun
van de voorstoelen.
› De AUX-IN-ingang kan worden geactiveerd door op de toets MEDIA en vervolgens op de functietoets AUX te drukken.

Wanneer ik de toets media indruk heb ik alleen maar de CD weergave, geen keuze tussen CD en Aux.
hebben ze me misschien een radio uit het jaar 0 in de auto gezet?

Hoe vaak ik ook op de CD-knop druk, ik hoor alleen een geluidssignaaltje en verder gebeurt er niets. Of er al dan niet een CD is geplaatst maakt geen verschil.
Maar evengoed geweldig dat je probeert te helpen.

Rallye

Forumguru
Vreemd. Het enige dat ik nog kan bedenken, maar dat komt niet helemaal overeen met je verhaal, is dat je een USB-stick in je MDI hebt zitten. Dan doet de AUX het namelijk niet. Je vermeldt echter geen MDI. Die zou je bovendien te zien krijgen als je op "Media" drukt. Of heb je geen knop "Media"?
Kun je een foto maken van je radio en die hier plaatsen?

Ridley

Forumguru
Het werkt idd exact zoals de heren hier aangeven. Heb je wel een originele Skoda Swing of Dance radio?

DSCN3645.jpg DSCN3646.jpg DSCN3647.jpg

Zoals te zien is het een originele Skoda radio.

Op de eerste foto staat de radio ingeschakeld.

Op de tweede foto heb ik op 'Media' gedrukt, één keer of meer maakt geen verschil. Op welke knop ik nu ook druk, er is alleen een geluidssignaaltje te horen.

Op de tweede foto speelt de radio de CD af.

Ik heb het vermoeden dat er een radio is ingebouwd die al dienst heeft gedaan in de koets van Napoleon toe die naar Rusland ging, van het jaar nul dus. hadden ze zeker nog liggen.

Rallye

Forumguru
Ik heb het vermoeden dat er een radio is ingebouwd die al dienst heeft gedaan in de koets van Napoleon toe die naar Rusland ging, van het jaar nul dus. hadden ze zeker nog liggen.

Was deze radio standaard in de auto, of is hij er achteraf ingezet (bijvoorbeeld ter vervanging van een navigatie). Dat kan verklaren waarom de AUX niet functioneert: hij is niet aangezet of (erger) niet aangesloten.

Fabia

† In Memoriam
Dat idee krijg ik ook. Zat er misschien eerst een Dance radio in en is die gestolen?

Louis

Lid
Heb je het al geprobeerd met eerst de schijf od stickie met de muziek aan te sluiten en daarna 2x op cd te klikken?

Was deze radio standaard in de auto, of is hij er achteraf ingezet (bijvoorbeeld ter vervanging van een navigatie). Dat kan verklaren waarom de AUX niet functioneert: hij is niet aangezet of (erger) niet aangesloten.

Het betreft inderdaad een achteraf, bij aankoop door de Skodadealer, ingebouwde radio.
Er zat oorspronkelijk een veel duurdere radio in maar deze werd vervangen door de radio die ik nu heb. Dit in verband met de voor mij gunstige verkoopvoorwaarden, waarbij me deze combi werd geleverd voor de prijs van een sedan, vanwege een foutje van de verkoper.

Lois. Heb je het al geprobeerd met eerst de schijf od stickie met de muziek aan te sluiten en daarna 2x op cd te klikken?

Heb ik geprobeerd, maar dat heeft verder geen invloed.

Fabia

† In Memoriam
Wat ik me nog herinner is dat bij een fabriek af ingebouwde Dance radio wel aux zat maar bij een achteraf ingebouwde Dance radio geen aux mogelijk is. Ik ben bang dat dat laatste helaas voor jou geldt.

Rallye

Forumguru
Het betreft inderdaad een achteraf, bij aankoop door de Skodadealer, ingebouwde radio.

Dan is de AUX waarschijnlijk helemaal niet aangesloten, of je zou hem nog softwarematig moeten aanzetten. Volgens de link naar het Engelse forum zit er wel een AUX op de achterkant. Hoe die softwarematig moet worden vrijgeschakeld blijft echter onbekend....

Bovenaan Onderaan