AVIC-F9110BT -- Maxidot

marcokootstra

Nieuw lid
Hallo,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe skoda O2 met daarin een AVIC-F9110BT van Pioneer. Lijkt allemaal prima te werken. Ik vroeg met alleen af of de rijrichting symbolen ook in het maxidot scherm kan wordne weergegeven. Wordt dit door dit apparaat ondersteund?
Volgens mij moet er een extra kabel gelegd worden naar het Canbus systeem, klopt dit?
Ook de bediening vanaf het stuur werkt niet compleet, zo werkt de volume bediening niet. Heeft dit met het zelfde te maken?
Wie heeft zelf ervaring met dit apparaat in zijn Skoda O2?

RogerS

Forumguru
Bij mijn weten is dat niet mogelijk. Van niet zijnde Skoda navigatiesystemen ondersteunt alleen de ZENEC NC2010 deze feature.

Ronnie

Forumguru
Ik heb er eentje ingebouwd in een Touran 2009, kreeg het ook niet aan de praat, zelfs niet met een Dietz can-adapter. Signalen voor het display en stuurwielbediening lopen via Can-bus 2.0.

Marco,

Ik heb sinds kort een JVC NT3 in mijn skoda, inplaats van een Columbus die er fijntjes uitgejat is. Die maxidot integratie met je navigatie kan je vergeten.

Stuurbediening zou helemaal moeten kunnen werken op gebruik van de telefoonknop na.

Bij mij werkte het in eerste instantie niet optimaal, bleek dat er dingen gewijzigd waren in de skodas van 2010 en dat de Canbus dus een anders softwareversie moest hebben. Nu werkt dus alles behalve de telefoonknop.
Alles is natuurlijk ook maar betrekkelijk, het gaat dan om:
- het volume wieltje,
- de knoppen om door audiotracks te navigeren.

De andere kant van het stuur is voor het MFD.

marcokootstra

Nieuw lid
Zenec wilde ik oorspronkelijk ook laten installeren, maar de dealer had hier geen goede ervaringen mee en raadde dit af, vandaar dat er nu een Pioneer Avic F9110BT in is gebouwd. Jammer dat maxidot niet werkt, iets wat ik graag had gezien!!
Is volume regeling wel vanaf stuur werkbaar te krijgen???
Accepteert het apparaat ook 16GB SD kaartjes???

rcFred

Senior Member
Toen ik nog een JVC NT-1 in mijn auto had werkte de volumeknop ook niet, de inbouwer van de dealer wist zich geen raad met dat probleem. Hij had verschillende modules geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem, in zijn eigen Golf had hij ook die module en werkte wel de volumeknop.
Lijkt me dan toch dat er iets anders is in het canbus systeem dan bij de wat oudere auto`s, waardoor het niet werkt.

wimv

Actief lid
@marcokootstra: mijn AVIC-F700BT geeft ook niks op het maxidot weer. Verder wel een fijn systeem. Heel makkelijk te updaten.
Wim

marcokootstra

Nieuw lid
@Wimv --> Werkt bij jouw wel de volume draaiknop op het stuur? Het rare is dat de mute funtie (indrukke volumeknop) wel werkt.
Hoeveel Gb SD kaartje druk jij erin? Volgens mij moet een 16Gb makkelijk gaan werken. Ben benieuwd naar ervaringen van vergelijkbare systemen.

wimv

Actief lid
@marcokootstra: ik heb geen multi functioneel stuur in mijn 2008 Fabia. Voor muziekopslag gebruik ik een USB stick die met een extra kabeltje in het dashboard
kastje ligt. SD kaart gebruik ik alleen voor updates.

CMMskoda

Nieuw lid
Dag allemaal,

ik heb sinds kort een S2 combi en heb een Pioneer AVIC-F3210 BT ipv een amundsen. De amundsen mocht niet van de leasemaatschappij ivm diefstal gevoeligheid. "voordeel" van de F3210 is dat deze een afneembaar scherm heeft. Helaas is het scherm daardoor wat kleiner. Deze pioneer werkt goed in combinatie met het multi functie stuurwiel. Vooral de zenderkeuze en het volume werken goed. Werkt helaas niet in combinatie met de telefoon.

gr.

CMM

marcokootstra

Nieuw lid
Ha daar, hier kleine update over de AVIC.

Ik heb sinds enkele dagen en 16Gb SD kaartje in het apparaat gestoken en dat werkt prima!
Stuurwiel bediening (met name de volume regeling) ga ik nog met de dealer opnemen, volgens mij moet dit wel werkend te krijgen. Telefoon werkt prima met deze F9110BT.
Verder zijn er wel wat plussen en minnen, maar die meldt ik nog wel een keer als iets meer ervaring is opgedaan.

Iemand anders met ervaringen met dit apparaat?

Raar, dat de volumebediening niet werkt, met mijn jvc NT3 was dat absoluut geen probleem. In eerste instantie werkte een aantal andere stuurknoppen niet correct, maar de inbouwer heeft wat nieuwe canbus modules geprobeerd en toen werkte het prima. Hij vertelde dat de nieuwste generatie skoda's een wijziging hadden in de stuurbediening(software?) waardoor ook een nieuwe canbus versie nodig was.

PC-fre@k

Banned
Waar hebben jullie de microfoon laten plaatsen. Standaard staat hij in de handleiding van Pioneer tussen je km. teller en je stuur zelf in. Geen gezicht lijkt mij. Is de microfoonkabel lang genoeg om gewoon bij je achteruitkijkspiegel geplaatst te worden?

marcokootstra

Nieuw lid
JIP daar zit ie bij mij ook (tegen de verlichtingconsole aan). Ik ben goed te horen, ik krijg in ieder geval geen klachten.
De USB kabel ligt bij mij in het bovenste (middelste) opberg vakje.

Bijlagen

• IMG_5355.jpg
    IMG_5355.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 40

PC-fre@k

Banned
Mooi om te horen, dan laat ik de microfoon daar ook plaatsen.
Bij de Fabia Combi heb je geen vakje in het midden, ik laat daarom de kabels uitkomen in het onderste dashboard vak bij de passagier. Daar zit er ook nog één boven maar die is kleiner en heeft helemaal geen openingen om netjes kabels naar binnen/buiten te werken.

wizw

Lid
Ik meld me ook even: ook ik heb een avic-f-9110bt vanaf 31 augustus j.l.. Apparaat werkt compleet, maar niet via de stuurwielbediening. De muteknop werkt wel, het volume niet. De zenders verzetten via het stuur lukt alleen met een vertraging waardoor het in de praktijk niet te gebruiken is. Het microfoontje zit boven bij de lampjes en de zonnebrilhouder. Werkt prima. Bellen gaat overigens prima via de avic na inladen telefoonboek.

Ik heb deze radio overigens uit de skoda actie besteld. In de folder die daar bij was stond / staat keihard dat het ding wordt geleverd mèt stuurbedieningsinterface. Ik ben daarover nog in afwachting van een reactie van de dealer. Mijn mening is dat als je iets beloofd te verkopen en je levert gewoon dat je dan als klant er vanuit mag gaan dat het werkt als beloofd. Ik hoop dat de dealer zich daar ook aan zal houden en iets zal doen. Het liefst zou ik hebben dat het werkt. Met name de volumebediening is erg onhandig nu. Het knopje op de radio zelf is niet fijn en zeker niet snel te bedienen. Ik heb gewoon een multifuncioneel stuurwiel en wil graag dat het werkt.

PC-fre@k

Banned
Zal dan ook iets zijn dat ik meteen test, dankje voor de input.

Wellicht kan een software update (van de auto en van de pioneer) uitkomst bieden?
Skoda actie heb ik niks van meegekregen, ben er zelf naar op zoek gegaan en mijn dealer kon hem inderdaad leveren. Aangezien hij speciaal voor de VAG-groep is aangepast lijkt het mij dat hij ook precies moet doen wat in de specs staat. Incl. stuurbediening dus.

Hoor graag updates aangezien mijn auto nog niet eens geproduceerd is, kan nog alle kanten op ;)

corsaar

Senior Member
Ik zag de microfoon niet zitten in de fabia.Zit namelijk verstopt achter
de roostertjes van de zonnebrilhouder. Het geluid is perfect.

Bovenaan Onderaan