Digisnor
Lid
Even een korte intro en hartekreet...
We hebben begin januari onze VW Passat (B5) 1.8T (bj.2000)ingeruild op een (nagenoeg nieuwe) Citroën C4 Coupé 1.6 16v.
Erg leuke, aparte auto, zéér compleet uitgerust, erg veilig...
(Zonde, dat VAG de 1.8T uit het programma heeft gegooid, overigens...een benzinemotor, die rijdt als een diesel)
Op onze eerste tocht naar onze oosterburen /forum/images/graemlins/407.gif ontdekt, dat hij (zij? de C4) helemaal niet bij onze rijstijl past.
Bij 170 km/u draait hij ruim 6000 tpm, met zoveel lawaai, dat wij ons alleen maar gillend verstaanbaar kunnen maken. Aangezien wij al jaren een bijzonder gelukkig huwelijk hebben, zijn we niet gewend om op deze manier te communiceren. Géén reiswagen, dus. (ik werk in het onderwijs, heb dus vaak vakantie /forum/images/graemlins/489.gif, en we reizen dus veel en ver met de auto, en doen dat in Duitsland in ieder geval op vrij hoge snelheid /forum/images/graemlins/1439.gif)
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, een proefrit gemaakt in een O2combi 2.0TDI (erg pittig!)en een C4 2.0HDi (Sloom en niet erg zuinig)
We zijn dus weer terug in het VAG-nest, we hebben een zwarte O2-combi Elegance 2.0TDI DPF besteld met ESP (waarom zit dat er niet standaard op?), sportstoelen, Stream, en dubbele bodem in de kofferbak.
Helaas (of gelukkig) helemaal van ons, en niet van een leasemaatchappij. Wat een ontzettende bak geld, eigenlijk /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
Toch een goed gevoel, fijne auto, gaan we vast jááren plezier van hebben!
/forum/images/graemlins/473.gif
Misschien laat ik 'm nog chippen (Abt). Iemand ervaring hiermee? Ben m.n. geïnteresseerd in het (meer)verbruik.
Tot posts,
Ferjo
We hebben begin januari onze VW Passat (B5) 1.8T (bj.2000)ingeruild op een (nagenoeg nieuwe) Citroën C4 Coupé 1.6 16v.
Erg leuke, aparte auto, zéér compleet uitgerust, erg veilig...
(Zonde, dat VAG de 1.8T uit het programma heeft gegooid, overigens...een benzinemotor, die rijdt als een diesel)
Op onze eerste tocht naar onze oosterburen /forum/images/graemlins/407.gif ontdekt, dat hij (zij? de C4) helemaal niet bij onze rijstijl past.
Bij 170 km/u draait hij ruim 6000 tpm, met zoveel lawaai, dat wij ons alleen maar gillend verstaanbaar kunnen maken. Aangezien wij al jaren een bijzonder gelukkig huwelijk hebben, zijn we niet gewend om op deze manier te communiceren. Géén reiswagen, dus. (ik werk in het onderwijs, heb dus vaak vakantie /forum/images/graemlins/489.gif, en we reizen dus veel en ver met de auto, en doen dat in Duitsland in ieder geval op vrij hoge snelheid /forum/images/graemlins/1439.gif)
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, een proefrit gemaakt in een O2combi 2.0TDI (erg pittig!)en een C4 2.0HDi (Sloom en niet erg zuinig)
We zijn dus weer terug in het VAG-nest, we hebben een zwarte O2-combi Elegance 2.0TDI DPF besteld met ESP (waarom zit dat er niet standaard op?), sportstoelen, Stream, en dubbele bodem in de kofferbak.
Helaas (of gelukkig) helemaal van ons, en niet van een leasemaatchappij. Wat een ontzettende bak geld, eigenlijk /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
Toch een goed gevoel, fijne auto, gaan we vast jááren plezier van hebben!
/forum/images/graemlins/473.gif
Misschien laat ik 'm nog chippen (Abt). Iemand ervaring hiermee? Ben m.n. geïnteresseerd in het (meer)verbruik.
Tot posts,
Ferjo