Is dat rolscherm ook onderdeel vh bagagepakket en zo ja, is deze ook te verwijderen zodat de laadvloer vlakker is aan het einde??Ik heb naar aanleiding van eerder vragen een aantal fotootjes van zaken uit het bagagepakket gemaakt.
Op de eerste foto is ook een omkeerbare mat te zien, deze is niet standaard (maar we de reden dat ik geen foto van de vloer in de lage stand en de stand in het midden rechtop heb)
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik doe met regelmaat slechts een deel omlaag. Mede ook omdat voor het kleine deel een kinderstoeltje staat.Dat rolscherm hoort er inderdaad ook bij, heb nog niet gekeken of het te verwijderen is, was ik nog wel van plan aangezien die rol er nu ook voor zorgt dat je niet alleen het brede deel van de bank neer kunt klappen.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Van de opstaande rand heb ik nu ook eigenlijk geen last.Als je dit pakket niet hebt en je klapt de achterbank neer, dan heb je dus geen 'vlakke' laadvloer maar heb je een opstaande rand van de stoelen? Wat is nou het voordeel van zo'n dubbele vloer? Ik snap dat je dan dingen in je achterbak minder diep hoeft te laten zakken/op te tillen, maar merk je dit nu in het dagelijks gebruik erg?
@MeneerB jij bedoelt dan met de opstaande rand de drempel bij de klep? Of heb jij het ook over de opstaande rand van het rolscherm? Volgens mij doelde de anderen de opstaande rand van het rolscherm zelf die is bevestigd aan de achterbank.
In mijn Volvo zit dat bagagenet alleen vast op het lange deel van de achterbank, waardoor het 1/3 deel altijd neerklapbaar is. Bij de BMW die ik hier voor reed ook. Misschien ook zo in de octavia. Overigens kun de het bagagenet er uit schuiven.Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik doe met regelmaat slechts een deel omlaag. Mede ook omdat voor het kleine deel een kinderstoeltje staat.
Heb nu een Golf 6 variant. Daar zat zo'n dubbele bodem al jaren standaard in. Kan de kinderwagen er prima onder krijgen.Leuk om te zien, staat identiek op de offerte van O3 maar had geen idee hoe het er allemaal uit zag. Ik heb het zo gekozen dat ik niet meer met een bak vol met gerief moet rond rijden en deze in het weekend er uit gooien omdat de kinderwagen er in moet. Nu kan alles mooi onderin of en de jassen bovenaan. Wat wel twijfelachtig nog is, is of de kinderwagen onder het rolscherm past dan... maar dan hebben we het afschermnet weer.
Verstand komt met de jarenIk rij momenteel met 2012 Passat. Maar aangezien deze richting einde gaat, wordt deze nogal duur in lease. Gezien de uitrusting van Octavia en dat ik ook bij de Golf 7 variant niet gek ben van het design, opteer ik deze keer voor een Octavia.