Bagage pakket.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb naar aanleiding van eerder vragen een aantal fotootjes van zaken uit het bagagepakket gemaakt.
Op de eerste foto is ook een omkeerbare mat te zien, deze is niet standaard (maar we de reden dat ik geen foto van de vloer in de lage stand en de stand in het midden rechtop heb)

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Flem_nl

Forumguru
Ik heb naar aanleiding van eerder vragen een aantal fotootjes van zaken uit het bagagepakket gemaakt.
Op de eerste foto is ook een omkeerbare mat te zien, deze is niet standaard (maar we de reden dat ik geen foto van de vloer in de lage stand en de stand in het midden rechtop heb)
Is dat rolscherm ook onderdeel vh bagagepakket en zo ja, is deze ook te verwijderen zodat de laadvloer vlakker is aan het einde??

CoesDoes

Forumguru
Dat rolscherm hoort er inderdaad ook bij, heb nog niet gekeken of het te verwijderen is, was ik nog wel van plan aangezien die rol er nu ook voor zorgt dat je niet alleen het brede deel van de bank neer kunt klappen.

Rick

Senior Member
Bedankt voor de foto's. Dubbele vloer is handig. Scheidingsnet eerlijk gezegd overbodig zoals ik het nu zie, zeker als de rolbak niet simpel te verwijderen is.

harry123

Actief lid
Als je dit pakket niet hebt en je klapt de achterbank neer, dan heb je dus geen 'vlakke' laadvloer maar heb je een opstaande rand van de stoelen? Wat is nou het voordeel van zo'n dubbele vloer? Ik snap dat je dan dingen in je achterbak minder diep hoeft te laten zakken/op te tillen, maar merk je dit nu in het dagelijks gebruik erg?

Flem_nl

Forumguru
Dat rolscherm hoort er inderdaad ook bij, heb nog niet gekeken of het te verwijderen is, was ik nog wel van plan aangezien die rol er nu ook voor zorgt dat je niet alleen het brede deel van de bank neer kunt klappen.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik doe met regelmaat slechts een deel omlaag. Mede ook omdat voor het kleine deel een kinderstoeltje staat.

Darkside

Forumguru
Als je dit pakket niet hebt en je klapt de achterbank neer, dan heb je dus geen 'vlakke' laadvloer maar heb je een opstaande rand van de stoelen? Wat is nou het voordeel van zo'n dubbele vloer? Ik snap dat je dan dingen in je achterbak minder diep hoeft te laten zakken/op te tillen, maar merk je dit nu in het dagelijks gebruik erg?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Van de opstaande rand heb ik nu ook eigenlijk geen last.
Ik vind het wel netter staan. En je zou eventueel ook wat zaken uit het zicht op kunnen bergen (zeker nu de zij schermen open zijn en niet afsluitbaar zoals bij de O2).
Maar zo'n vloer is volgens mij ook niet heel zwaar te belasten (iets wat mij dan juist makkelijk lijkt dat je de hele zware dingen niet over een tildrempel hoeft te liften maar wat makkelijker uit de auto kan schuiven).

Tot nu toe staat het nog niet op mijn wish list.

MeneerB

Forumguru
Afgelopen zaterdag het grote nadeel van de opstaande rand ervaren:
Wilde een fiets achterin vervoeren. Normaal rol je zo'n kreng met het achterwiel naar binnen op de neergeklapte achterbank. Dankzij die opstaande rand had ik of hulp nodig of kreeg het ding met trekken en duwen achterin daarbij enige kracht termen producerend.
Maar aan de andere kant met laadvloer was de laadhoogte minder geweest met als gevolg dat die fiets er net niet inpast. (Het was geen kinderfiets..)

De meerprijs was voor mij de bottleneck.

Rick

Senior Member
@MeneerB jij bedoelt dan met de opstaande rand de drempel bij de klep? Of heb jij het ook over de opstaande rand van het rolscherm? Volgens mij doelde de anderen de opstaande rand van het rolscherm zelf die is bevestigd aan de achterbank.

Frenk21

Forumguru
Is dit pakket gelijk aan het Functie Pakket bij de RScombi. Hier zit in: bagagescheidingsnet, variabele vloer, multifunctie opbergvak onder hoedenplank, bagagenettenset en 230v socket

CoesDoes

Forumguru
Net nog even gekeken, de rolbak is eenvoudig te verwijderen.

Standaard is er een hoogteverschil tussen de vloer van de achterbak en de achterbank en is er een tildrempel, de dubbele laadvloer ligt hoger dan de standaard vloer waardoor de tildrempel en de opstaande rand tussen de kofferbak en de achterbank er niet meer is.

De belastbaarheid van de vloer is volgens opgave max. 75kg, eerlijk gezegd lijkt me dat wel voldoende, zeker als je weet dat er nog marge op zit.

Ik heb nu zelf de omkeerbare mat onder de vloer liggen waardoor ik heel snel een rubber ondergrond in mijn kofferbak heb, daarnaast vond ik het nu al makkelijk voor lichte 'kwetsbare' spullen, die komen niet in de verdrukking door andere bagage.
Een andere optie van de vloer is het rechtop zetten waardoor je dingen in het achterste deel van de bagageruimte zou kunnen houden, maar daarvoor moet ik eerst de omkeerbare mat verwijderen of er iets aan klussen.

@Frenk21 Als je de bagagenettenset en de 230V weg laat wel...

MeneerB

Forumguru
@MeneerB jij bedoelt dan met de opstaande rand de drempel bij de klep? Of heb jij het ook over de opstaande rand van het rolscherm? Volgens mij doelde de anderen de opstaande rand van het rolscherm zelf die is bevestigd aan de achterbank.

Misschien een interpretatie foutje van mij:
Ik bedoelde de rand van de neer geklapte achterbank bij de uitvoering zonder dubbele laadbodem.
De rand bij de achterklep heb ik niet als storend ervaren. Zware dingen moet ik toch tillen, of dan die drempel genomen moet worden is dan minder relevant.

Lodewijk

Actief lid
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik doe met regelmaat slechts een deel omlaag. Mede ook omdat voor het kleine deel een kinderstoeltje staat.
In mijn Volvo zit dat bagagenet alleen vast op het lange deel van de achterbank, waardoor het 1/3 deel altijd neerklapbaar is. Bij de BMW die ik hier voor reed ook. Misschien ook zo in de octavia. Overigens kun de het bagagenet er uit schuiven.

CoesDoes

Forumguru
@Lodewijk Dat klopt, het is dus helaas niet mogelijk om alleen het brede deel van de bank neer te klappen als het bagagenet nog aan de bank zit (dit is soms handiger, zeker als je de plaats achterin alleen voor een kinderzitje nodig hebt) gelukkig is de bak met het net zoals ik al aan gaf eenvoudig te verwijderen.

riskitalltowin

Actief lid
Leuk om te zien, staat identiek op de offerte van O3 maar had geen idee hoe het er allemaal uit zag. Ik heb het zo gekozen dat ik niet meer met een bak vol met gerief moet rond rijden en deze in het weekend er uit gooien omdat de kinderwagen er in moet. Nu kan alles mooi onderin of en de jassen bovenaan. Wat wel twijfelachtig nog is, is of de kinderwagen onder het rolscherm past dan... maar dan hebben we het afschermnet weer.

Flem_nl

Forumguru
Leuk om te zien, staat identiek op de offerte van O3 maar had geen idee hoe het er allemaal uit zag. Ik heb het zo gekozen dat ik niet meer met een bak vol met gerief moet rond rijden en deze in het weekend er uit gooien omdat de kinderwagen er in moet. Nu kan alles mooi onderin of en de jassen bovenaan. Wat wel twijfelachtig nog is, is of de kinderwagen onder het rolscherm past dan... maar dan hebben we het afschermnet weer.
Heb nu een Golf 6 variant. Daar zat zo'n dubbele bodem al jaren standaard in. Kan de kinderwagen er prima onder krijgen.

riskitalltowin

Actief lid
Ik rij momenteel met 2012 Passat. Maar aangezien deze richting einde gaat, wordt deze nogal duur in lease. Gezien de uitrusting van Octavia en dat ik ook bij de Golf 7 variant niet gek ben van het design, opteer ik deze keer voor een Octavia.

Bovenaan Onderaan