Bagage Rek of Net of Niet

Beste Skoda rijders,

Graag maak ik gebruik van jullie expertise! Ik heb mij reeds voorgesteld op de juiste plek.

Vanaf volgende week zijn wij trotse eigenaar van een Skoda Fabia Combi uit 2008. Aan het eind van diezelfde week gaan we met het gezin naar Luxemburg op vakantie. Om maximaal bagage mee te kunnen nemen ben ik aan het kijken naar een Bagagerek of net.

Klopt het dat het noodzakelijk is om bevestigingen te maken in het cassis om een bagagerek te monteren? of zijn hier inmiddels andere methoden voor?

Als alternatief heb ik gekeken naar een bagage net. Alleen vraag ik mij hierbij af hoeveel bagage er onder het net past. Kan ik hiermee tot aan het dak stapelen? of op zijn minst boven de hoedenplank stapelen.

Graag hoor ik jullie mening

Alvast ebdankt

Thijs

Bakkertje

Forumguru
Wat ik voorheen deed als er tot het dak gestapeld werd, is een bagagenet vastmaken aan de haken aan de zijkant, die over de bagage heen trekken en vastzetten.
Daarmee blijft het spul in de kofferruimte en zou het bij een noodstop, of erger, niet naar voren vliegen. Overigens had ik 2 netten die ik aan elkaar moest maken om het voor elkaar te krijgen. Wellicht is een net van een aanhanger nog een alternatief.

Endja

Senior Member
Mijn ervaring, stapelen tot het dak en zoals @Bakkertje zegt bagage net erover en vastmaken. Dat heeft me reeds verschillende keren goed geholpen.

Endja

Senior Member
Ik gebruikte het origineel bagage net van Skoda. Zo kon ik de bagage tegen de leuning van de zitbank tegenhouden en de rest blijft dan ook zitten.

Canon-Eye

Forumguru
Vergeet niet om de hoofdsteunen van de achterbank flink omhog te zetten (ook als de kinderen nog klein zijn en in kinderzitjes zitten) als extra blokkade. Probeer om wat grotere maar lichte tassen boven de rugleuning uit te laten steken, zodat die mede door de hoofdsteunen worden tegengehouden en op hun beurt de rest erachter helpen tegenhouden.

Zo'n bagagenet alléén zou ik niet zonder meer vertrouwen, want dat is veel te elastisch om wat zwaardere voorwerpen echt goed tegen te houden bij een noodstop of botsing. Ook met een hondenrek zou ik boven het rugleuningnivo alleen lichte/volumineuze spullen willen hebben; zware dingen onderin en zo dicht mogelijk tegen de achterbank aan.

Laatst bewerkt:

Endja

Senior Member
@Canon-Eye dat is inderdaad wat ik nog niet had vermeld, kopsteunen zo hoog mogelijk en dan grote bagage er tegen aan. Vervolgens bij mij het net er nog over. Zo blijft alles op zijn plaats zitten.

Bedankt voor de info allen!!

Endja, ik begrijp dus dat jij aan 1 origineel bagage net voldoende hebt om alle bagage in te pakken?

Bovenaan Onderaan