Bak om ruimte op te vullen tussen thuiskomer en vloermat

hallo

Ik rijd een octavia combi (2009) waar ik de thuiskomer uit mijn oude golf 5 heb geplaatst. Maar waar het in de golf precies past heb ik nu ruimte over en nu komt mijn vraag. is er een bak te krijgen die de loze ruimte opvult tussen de thuiskomer en de mat? Ik durf om deze reden ook geen zware spullen in het midden van de kofferbak te leggen omdat ik bang ban dat de mat breekt.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groet joeri

skodaboy

Forumguru
al je wat handig bent,kan zelf toch een 'houten' deksel maken wat de ruimte tussen het wiel en de mat opvult
ofwel maak je een houtenplaat zo groot als de koffervloer dan draagt de mat overal en nadien steek de plaat onder de mat..;)

dirkkroneman

Forumguru
Idd als je die ruimte toch op wil vullen zou ik er een volwaardige reserveband met zo'n schuimbak in leggen..

Jee13

Forumguru
Die schuimbak heb ik er juist uitgehaald zodat er meer in past, heb daar nu ook sleepkabel en startkabels liggen....en de trekhaak

Als wiel,goed gevuld is, zakt het ook niet door

EdK

Forumguru
Mat misschien verstevigen door een plaat 4 mm triplex onder de mat te plakken en daarna op model uitzagen van de mat ?

ik heb er eerst aan zitten denken om een houten plaat onder de mat te maken maar vind het eigenlijk niks. Heb het vroeger bij een golf 3 gedaan voor het audio stukje maar rammelvrij wordt het eigenlijk nooit.
Ik heb er nu een 17" thuiskomer in liggen met een bandmaat van 125 en dan blijft er ruimte over.
Ik denk dat ik deze maar verkoop en een volwaardig wiel terugplaats. Maar wat is de maximale bandmaat die in de reservewielbak past?

Joske

Forumguru
bij mij ligt de bak toch al goed vol met een gewone 205/55 er in. Heb wel nog een beetje overschot naar de mat toe in hoogte maar ook niet de massa.

deusjevo

Forumguru
Ik denk dat zo'n Golf thuiskomer niet 205 breed is maar echt een thuiskomertje, dus zo'n klein wieltje?

VWim

Forumguru
Voor wat betreft de diameter uiteraard wel, maar voor de hoogte kom je tekort. Een 16 inchje er in en klaar is Klara.

Bovenaan Onderaan