Balen maar het heeft toch zo moeten zijn

Rem82sch

Senior Member
Balen zeg maar het heeft toch zo moeten zijn.
2weken terug heb ik met achteruit zetten tegen een paal aangezeten,
En dat in combinatie met PDC.
Ik ben er achter gekomen dat de PDC van geluids volume veranderd als je een paar sec stil staat.
Hoe het gebeurde ik zette de auto achteruit en de PDC deed gewoon ze werk, ik stopte netjes.
Ik zat met de vrouw wat te kletsen en had de auto nog in z'n achteruit staan.
Aangezien dat er op een bord langs de weg iets geschreven stond en het niet goed kon lezen.
Zette ik de auto nog wat achteruit, op dat moment zat ik tegen de paal en de PDC deed weer z'n werk maar het was wel te laat, balen en nog eens balen.
image.jpg
Dus jullie zijn gewaarschuwd!!!
Ik heb het thuis nog eens uitgeprobeerd.
Als ik de auto achteruit zet heb je een zeer goed hoorbaar volume met de welbekende piep.
Als je vervolgens stopt en de auto op dat moment nog in z'n achteruit hebt staan dan wordt het volume zachter,
naar een paar sec. het piep geluid blijft echter wel.
Als je daarna de auto weer aan het rollen brengt, kom het geluidsniveau weer terug met de welbekende piep.
In mijn geval stond ik er al tekort op.

Ik heb de deuk er redelijk uitgehaald, en de vorm weer redelijk hersteld.
image.jpg

Over een paar weken wil ik de auto toch helemaal polijsten dan maar eens kijken wat het eind resultaat is.
Op dit moment laat ik het zo maar even zitten.

Jullie zijn gewaarschuwd !!!

Cordoba

Forumguru
Als je er een beetje op rekent, is dat inderdaad verradelijk. Mijn Fabia heeft PDC versie 1.0: bij de eerste tik zit je ergens tegenaan.

Voor wie zich afvraagt wat PDC versie 1.0 inhoudt: dat is een vaste trekhaak, bij de eerste tik heb je meestal iets geraakt met de trekhaak.

Derk

Forumguru
Mijn broer is schadehersteller bij BMW en als er parkeerschade binnen komt zijn dat ook altijd auto's met het PDC systeem.
We vertrouwen er blijkbaar blindelinks op maar helaas......

Gr. Derk

Blackokkie2

Forumguru
Als je er een beetje op rekent, is dat inderdaad verradelijk. Mijn Fabia heeft PDC versie 1.0: bij de eerste tik zit je ergens tegenaan.

Voor wie zich afvraagt wat PDC versie 1.0 inhoudt: dat is een vaste trekhaak, bij de eerste tik heb je meestal iets geraakt met de trekhaak.

En als je daarna wegrijdt en de auto trekt wat moeilijker op, dan heb je iets aangehaakt aan je PDC 1.0

Blacky

Forumguru
We vertrouwen er blijkbaar blindelinks op maar helaas......

Gr. Derk

Blijkt ook wel want mijn vrouw heeft bij het achteruit rijden de kliko geraakt ondanks PDC en nu zitten er kleine deukjes in. Ergerlijk maar word verholpen.

CDK

Forumguru
Balen zeg! Met m'n vorige auto ook een keertje zoiets aan de hand gehad... Heel zuur!

EdK

Forumguru
Wat gemeente informeren!!! Kliko mankeert niks,mijn auto wel.
Kliko mankeert niks ?? heb je gevraagd dan ? kan wel geestelijke schade opgelopen hebben.
En wees blij dat hij er stond anders had het een muurtje of erger geweest

Gummie

Lid
Mij in het verleden ook al eens overkomen...het gebeurt nog al eens dat je terwijl de auto nog iets achteruit rolt je ontkoppeld en de auto in zijn vooruit zet...en 1500kg heeft aan 30cm genoeg om flink wat schade te veroorzaken..

Joske

Forumguru
Kan iemand me vertellen wat in hemelsnaam een "kliko" is?? (dan kan ik tenminste een beetje volgen.. ;) )

Bovenaan Onderaan