Band(en)slijtage

cvprig

Lid
Mijn combi heeft 5 maanden geleden een complete set nieuwe banden gekregen (cont. Prem. Cont. 2). Bij de APK bleek dat linksachter 0,5mm meer gesleten was dan de overige.
Wat kan hiervoor een reden zijn?
De auto heeft in deze periode " onbelast" gereden zonder enige problemen.

Tonno

Actief lid
Als je verder niets hebt om je druk over te maken, gaat alles prima met je auto ! :xyxthumbs:

Monteurtje

Forumguru
Veel snelweg gereden? Op- en afritten zijn over het algemeen rechter bochten. Dus slijt je linkerkant ietsje meer.

Cordoba

Forumguru
@cvprig: je hebt het over 5 maanden sinds het ontstaan van het verschil, maar niet over het aantal gereden km's. Daarnaast is de vraag, is het verschil over de hele band 0,5 mm, of zitten er één of meer slechte plekken op en komt ie daardoor zoveel lager uit (aangenomen dat de meting goed is uitgevoerd).

cvprig

Lid
@hemi24:
De bandenspanning heb ik niet gecontroleerd, dus of deze afweek heb ik geen idee van.

@Cordoba:
Het aantal kilometers wat erop zit is ongeveer 5000 km. En de band is gemeten door de garage, dus ik ga uit van een goede meting.
Slechte plekken kan ik visueel niet ontdekken en er is ook geen noodstop geweest in deze periode waardoor er eventueel een slechte plek kon ontstaan.

Bovenaan Onderaan