Bandegeluid en zitpositie Octavia 2

blacktdi

Actief lid
Allereerst ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn Octavia. Wat een solide auto. Hoe meer ik ernaar kijk hoe mooier hij wordt.
Het enige wat mij begint te irriteren is het banden geluid. het zijn Dunlops in de maat 225 op de 17"Pegasusvelgen. Wie heeft er ervaring met andere banden. Zouden Bridgestones een beter resutaat geven.?
Dan kan ik nog steeds niet de ideale zitpositie vinden. Waarom gaan die stoelen van tegenwoordig niet gewoon naar beneden maar onder een hoek. Als ik lange afstanden rijd dan zet ik de stoel zo laag mogelijk en verder naar achteren. Het stuur trek ik dan zover mogelijk naar me toe.
Het lijkt net of de pedalen te dicht bij staan. Heeft nog iemand hier ervaring mee.

Erikje

Actief lid
Ik heb bridgestones en vind ze, tov van mijn laatste 195 cm bridgestones onder mijn A4 vrij rumoerig, maar ik heb de indruk dat het vooral door het sportonderstel komt. Hierdoor huppel je meer op de weg waardoor de herrie van de banden zal toenemen. De standaardstoelen zijn pet in de Skoda, zoals in vele anderen auto's. Als je veel moet rijden dan adviseer ik je een stoel op maat. Heb ik ook: daarna wil je niets anders meer.

KMA

Lid
Over banden en geluid is al ergens een draadje over.
De stoelen vind ik prima. Eerder hard dan zacht maar dat vind ik alleen maar fijn. Zeker bij lange afstanden. Voor de rest vind ik de steun ook prima. Instel mogelijkheden zijn er genoeg dus ik kan me niet voorstellen dat je niet eeen geschikte positie kunt vinden.
Ik vind het ook vervelend dat bij dalen en stijgen van de stoel ook kantelt en naar voor en achter verschuift. Maar dat was in mijn leon ook.

LenK

Forumguru
Ik heb ook teveel last van bandengeruis (Michelin 16" Primacy).
Maar ik hoor ook duidelijk mijn remmen.
Dus denk ik dat de isolatie van het onderstel onder de maat is (contactgeluid).
Het motorgeluid is wel goed gedempt, misschien valt daardoor het onderstel weer meer op.
Gewoon een muziekje aan dat is het enige dat helpt.

Blij dat er meer mensen zijn die de stoelen waardeloos vinden. Ik had er al eens iets over gepost, maar dat zou aan mij liggen dat ik geen goede zitpositie kon vinden.
Je hoeft niet te verlangen naar Bridgestones! Ik heb Turanza's (205/55x16) maar tsjonge wat een lawaai toch! Van de week even de radio uitgezet op de Moerdijkbrug (wat een belabbert wegdek na een maandenlange renovatie!)nou horen en zien vergaan je. De banden stuiteren ook enorm. Laatst een bocht met een hobbel, de hele auto sprong zeker een meter opzij. Ook opvallend dat ze ongeveer 0,5 liter per 100km meer verbruiken dan mijn Michelin winterbanden, maar daar is al meer een draadje over geweest. Onbegrijpelijk dat deze banden zo hoog scoren in de ANWB testen.

Die Turanza's zijn een drama, ben er sinds gisteren helemaal van af. Merk je meteen, auto is een stuk stiller geworden.

De stoelen vind ik prima. Wel helpt het als je geen jas aan hebt. Als ik wel een jas aan houd voor de korte ritjes vind ik de stoelen net niet lekker zitten.

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

De banden stuiteren ook enorm. Laatst een bocht met een hobbel, de hele auto sprong zeker een meter opzij.

[/ QUOTE ]

Dat heb ik met mijn 225 Dunlop's ook. Moet je eens op het Prins Clausplein van de A4 uit Delft naar de A12 richting Utrecht de binnenbocht nemen met 100 km/u. Dan heb je datzelfde gevoel een paar keer. Binnenkort worden deze lassen tussen de wegdelen dan ook vervangen.

higgy

Forumguru
Ik heb de 15" Michelin's eronder liggen en die vind ik enorm stil.
Moet wel zeggen dat de 205/60 15" Michelins onder m'n Xantia nog VEEL beter waren qua wegligging: die lange flauwe bocht op de A59 van Tilburg naar Eindhoven kon ik daarmee met meer dan 140 nemen; dat hoef ik niet te proberen met m'n Octavia.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

die lange flauwe bocht op de A59 van Tilburg naar Eindhoven kon ik daarmee met meer dan 140 nemen; dat hoef ik niet te proberen met m'n Octavia.

[/ QUOTE ]

Huh? Die op de A58 zal je bedoelen, die bocht rechts richting Eindhoven na de splitsing met de A65? Vreemd want mijn Octavia gaat daar als een trein doorheen met nog hogere snelheden. Niet altijd, maar soms even als het rustig is, dan laat je je even gaan in zo'n fijne vloeiende bocht. Verschil is dat er bij mij Goodyears onder zitten, zou dat het verschil zijn.

Stoelen, geen problemen mee, ook met grotere afstanden. Geen gevoel dat de pedalen te ver weg staan.

JettaFreak

Actief lid
die lange flauwe bocht op de A59 van Tilburg naar Eindhoven kon ik daarmee met meer dan 140 nemen; dat hoef ik niet te proberen met m'n Octavia.

[/ QUOTE ]

Misschien van Waalwijk (A59) naar Eindhoven (A2)?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

[/ QUOTE ]

Misschien van Waalwijk (A59) naar Eindhoven (A2)?

[/ QUOTE ]

Da's een bocht waar je zeker wel met 180 doorheen kan... /forum/images/graemlins/rockon.gif helaas rijdt de gemiddelde mens daar 80... /forum/images/graemlins/frown.gif schijnt een enge bocht te zijn???

MMM

Lid
De bocht vanaf de A30 naar de A12 richting Arnhem is ook zo waanzinnig lekker. Bij droog wegdek met zonverwarmt asfalt gaat 165 km/u zonder problemen. Let wel! Mijn O2 is wel 3 cm verlaagd. (Ik wil niet dat iemand zich in de vernieling rijdt)

En die stoelen zijn voor mij op zich prima. Ik had ze alleen liever iets smaller gehad. Is wat fijner bij zo'n snelle bocht of het hoeken van een rotonde.

higgy

Forumguru
Ohoh, wat heb ik aangericht, dat wordt een meeting in die bocht!
En inderdaad: A58.
180??? Ik dacht dat IK dapper was...

Nou die 180 sloeg dan op die A59 -&gt; A2.
Of de A59 daarvoor geschikt is... Dat durf ik zo niet te zeggen. Wel in ieder geval meer dan 140 zoals jij aangaf. Maar pas maar op... Veiligheid gaat boven alles, als sport overal zo hard mogelijk doorheen proberen en dat hier te posten lijkt me niet zo'n goed idee!

Ericpeeke

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

Maar pas maar op... Veiligheid gaat boven alles, als sport overal zo hard mogelijk doorheen proberen en dat hier te posten lijkt me niet zo'n goed idee!

[/ QUOTE ]

En dan zeker niet ook nog in die bocht een foto van je snelheidsmeter proberen te maken /forum/images/graemlins/grin.gif

Die foto da's dan de uitdaging... Heb uiteraard die 180 nog nooit uitgeprobeerd. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/2133.gif Die bocht vanuit eindhoven de A59 op is dan wat spectaculairder..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

het zijn Dunlops in de maat 225 op de 17"Pegasusvelgen. Wie heeft er ervaring met andere banden. Zouden Bridgestones een beter resutaat geven.?

[/ QUOTE ]

Ik heb bridgestones (met sportonderstel 225x17) en die maken veel lawaai. Wel goede wegligging. De winterbanden (Michelin Pilot Alpin)zijn veel stiller (en 0,5l/100km zuiniger /forum/images/graemlins/crazy.gif). De michelin primacy die ik bij de Astra had waren ook stil (ook sportonderstel 205x16)

Bovenaan Onderaan