Banden bij levering

Weet iemand met welke banden de oct I nieuw geleverd wordt in België? Blijkbaar zijn het ofwel turanzas van bridgestone of dunlops?
Iedereen heeft hier over de Turanza's die maar zo en zo zijn, zijn de Dunlop's dan zoveel beter? Of laat ik er meteen beter Michelins op zetten?
confused.gif

Vast bedankt voor jullie reacties!

Dutch4x4

Senior Member
Is niet één bepaalde band, maar gewoon wat Skoda voor een goede prijs heeft weten te bemachtigen.

Bij mij zat er bijvoorbeeld Michelin Pilot MXM op. Als toerbanden misschien wel aardig, maar ik vond 't griploze meuk. Dus snel ingeruild voor Bridgestone Potenza S03. Maar goed, die worden nooit standaard op een auto gemonteerd (ja, vroeger op de Impreza WRX), dus dat is geen eerlijke vergelijking.

CF1

Lid
Ik had standaard Dunlop SP3000 in 15" op mijn O1 combi, heb er geen klachten over, maar vond de velgmaat al snel wat klein :-p
Later had ik Uniroyal Rainsport 1 op 17" Exor stp velgen: over deze banden was ik zeer tevreden, goede grip die vooral opmerkelijk is bij regenweer en banden rijden ook vrij geruisloos.
Hierna had ik Dunlop SP9090 sport: goede banden met goede grip, maar in vergelijking met de uniroyals vond ik ze iets luidruchtiger

purk

Senior Member
bij mij ligt er een michelin in de kofferbak en lagen er ook nog op toen ik hem kocht 5 maanden geleden, ik heb er gelijk vier nieuwe michelin erop laten leggen,wel rij ik nu op winterbanden ( vredestein )

leg er een band op die bij je past, laat je bij een goede bandenboer informeren. banden keus is namelijk heel persoonlijk, kijk maar naar de vele topics die er over gaan.

Bovenaan Onderaan