Banden en velgen keuze

Heb altijd met 4 seizoenen banden gereden, maar ga nu voor zomer en winter banden.

Banden en velgen die er nu onder zitten zijn voorzien van zomerbanden,
Onderstaande combi zit ik aan te denken, als de wineter set.

Wie ziet er reden in om dit niet te doen?
- onderbouwd graag, wil ook leren of inzichten op doen.

Dank alvast.
1726420874879.png
 

JeSko

Forumguru
Wheelworld zijn goedkope loodzware cast wielen, dat ga je merken aan je auto, aangezien het afrol gewicht ook vele malen groter gaat zijn. Ik heb ook zo'n goedkopere wielen gehad vroeger (GMP/MAM) en als je er daarna originele lichtere velgen of duurdere aftermarket op hebt liggen merk je een wezenlijk verschil, rijd gewoon veel beter en de motor krijgt het gewicht beter rond. Banden zijn prima.
 

JeSko

Forumguru
Goede merken zijn er genoeg, je hebt van heel duur (O.Z.) tot betaalbaar (JR wheels SL lijn) keuze in erg lichte velgen, maar als winterwiel zou ikzelf een origineel setje van Skoda/VW/Audi nemen en als zomervelg dan een mooier dik wiel. Zoals O.Z., Braid, Rotiform, Enkei, Sparco etc etc.
 

hemi24

Forumguru
Als het even kan, zou ik ook voor velgen gaan waar je geen extra centreerring bij nodig hebt.
Naaf van 66,6 is namelijk te groot.
 
Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Ik snap dat het wellicht vloeken in de kerk is maar hufter proof zijn gewone stalen velgen wel in de winter. En als je kosten wilt besparen kan je die in 17 of 18 inch doen (alhoewel weet even niet of dat past onder dit type auto) en je zomerbanden / velgen in 18 of 19 of 20 inch.
Zo kan je voor “dikkere/mooiere ” in de zomer gaan als budget meespeelt in je overwegingen.
 
Als het even kan, zou ik ook voor velgen gaan waar je geen extra centreerring bij nodig hebt.
Naaf van 66,6 is namelijk te groot.
@hemi24, dankje ... zo leer ik weer bij. Wellicht leren er meer bij op deze wijze. Ik ga idd voor wielen die zo passen en om te zetten zijn, heb al een banden opslag op 4 wielen aangeschaft met hoes. Heb de juiste momentsleutel, die ik ook voor mijn motor gebruik.
 
Bovenaan Onderaan