Banden- en velgenofferte-advies

sitechris

Donateur
Ik ben mijn 16 inch Vega velgen op de BE zat en wil 17 inch Pegasus velgen erop zetten. Die zijn nu gunstig geprijsd, 139 per stuk. Totaal 556 euro.

Enige nadeel is dat op mijn huidige banden (Dunlop Sport, 205/55 16 inch) nog vrij veel profiel zit. Variabel tussen de 5,5 en 6,2 millimeter. Ik heb een offerte gehad voor een setje 17 inch Continental banden en inruil van mijn huidige banden. De Vega velg houd ik zelf.

Het bij te passen bedrag is alles incl. 930 euro. Een goede prijs? Graag je reactie....

ad5000

Actief lid
Ik ben mijn 16 inch Vega velgen op de BE zat en wil 17 inch Pegasus velgen erop zetten. Die zijn nu gunstig geprijsd, 139 per stuk. Totaal 556 euro.

Enige nadeel is dat op mijn huidige banden (Dunlop Sport, 205/55 16 inch) nog vrij veel profiel zit. Variabel tussen de 5,5 en 6,2 millimeter. Ik heb een offerte gehad voor een setje 17 inch Continental banden en inruil van mijn huidige banden. De Vega velg houd ik zelf.

Het bij te passen bedrag is alles incl. 930 euro. Een goede prijs? Graag je reactie....

Als het een leasebak is ben je echt gek....
Dat betekent gewoon dat je de rest van je leasecontract zelf je banden mag betalen!

Het rijgedrag wordt er ook niet comfortabeler op en zelf zie je er helemaal niets van....

Overigens zou ik het ook niet doen als het mijn eigen auto was, maar dat is en blijft persoonlijk natuurlijk.

sitechris

Donateur
Als het een leasebak is ben je echt gek....
Dat betekent gewoon dat je de rest van je leasecontract zelf je banden mag betalen!

Het rijgedrag wordt er ook niet comfortabeler op en zelf zie je er helemaal niets van....

Overigens zou ik het ook niet doen als het mijn eigen auto was, maar dat is en blijft persoonlijk natuurlijk.

het is een prive auto. Dat je er zelf niets van ziet wil ik wel bestrijden. Hoe vaak kijk ik nu niet even uit het keukenraam om mijn auto te bewonderen (en iedere keer te constateren dat de wielkasten voller moeten), je bent een petrolhead of je bent het niet ;) Ik had wel bij aanschaf direct voor de 17 inch moeten gaan, maar dat is achteraf wijsheid.

___JC___

Forumguru
Als je dan toch andere velgen wil zou ik niet de Pegasus nemen. Daar rijdt heel Skoda-nederland al op rond geloof ik. Ga naar een velgenboer en zoek een mooie aparte velg uit. 17 inch met banden moet wel lukken voor rond de 800 euro. (Tip, RS4 replica's !!)

Dutch4x4

Senior Member
Tenzij je alleen origineel Skoda wilt. En dan zijn de Pegasus-velgen wel het mooiste.

Laten we wel wezen, aftermarket-velgen staan wel héél sjonnie, hoor! :D ;)

sitechris

Donateur
ik ben echt fan van de Pegasus velgen, dus die wil ik eronder. Heb overigens wel een aantal configurators bezocht. De keus is groot, maar de Pegasus blijft mijn favo velg :)

Timothee

Actief lid
Als je je wielkasten voller wil laten lijken, kun je hem toch ook laten verlagen? Dat lijkt me een goedkopere optie.

Heb ik zelf ook al eens aan zitten denken omdat ik vind dat mijn O2 nogal op terreinstand staat (en het is geen 4x4)! Omdat het een leasewagen is, heb ik het nog niet laten doen.

sitechris

Donateur
ga ik misschien ook doen. Ik laat echter eerst mijn bandjes erop leggen, kijk even wat er aan comfort overblijft en hoe het eruit ziet. Dan zien we wel weer verder.

Ik zou het doen! Uit al je reacties blijkt dat je niet "kosten"-gevoelig bent, maar gewoon die Pegasus velgen wilt. Continental banden zijn goede banden, dus waar wacht je op? Veel plezier!

Bovenaan Onderaan