Banden maat en steek.

Is dit een zinnig onderwerp om op het forum te plaatsen.

• Ja

Stemmen: 5 62,5%
  • Nee

Stemmen: 2 25,0%
  • Geen mening

Stemmen: 1 12,5%

• Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

jjdeman

Nieuw lid
Ik heb onlangs mijn audi A4 avant (juli 2005) ingeruild. Nu heb ik een set winterbanden met mooie lm velgen over, nog maar 1 seizoen gebruikt. Ze verkopen is alleen maar verlies maken. De maten van de velgen komen overeen met de Skoda octavia combi (2006) die wij hebben. Dus je kunt ze er zo opzetten. Het probleem is echter dat de "steek" niet indentiek is. De Skoda garage raadt het af, terwijl anderen zeggen dat het helemaal geen probleem is. Zijn er mensen die hier een goed advies op kunnen geven, behalve "luister naar je garage" en misschien in gewone mensen taal uitleggen waarom het niet kan?

purk

Senior Member
als de steek van de velg anders is, zullen ze gewoon niet passen.

Maar volgens mij is de steek wel het zelfde 5X112, misschien is de ET en J waarde wel anders?

Welke maten staan er op de AUDI velgen ( BV 7J 16 ET 48 ) en welke maat banden heb je?

jjdeman

Nieuw lid
als de steek van de velg anders is, zullen ze gewoon niet passen.

Maar volgens mij is de steek wel het zelfde 5X112, misschien is de ET en J waarde wel anders?

Welke maten staan er op de AUDI velgen ( BV 7J 16 ET 48 ) en welke maat banden heb je?

Ik heb de maat nu niet bij de hand, maar je hebt gelijk de steek is wel hetzelfde maar de ET waarde was anders. Op de Skoda heb ik nu de 17" velgen zitten. De set winterbanden is 16".

purk

Senior Member
dan zou ik ze gewoon monteren en kijken of ze niet te ver naar binnen of buiten staan. et waarde wijkt niet veel af van de skoda en audi

Bovenaan Onderaan